elmont skrev:
Ja, för att lägga några tior till och köpa kåpor av aluminium blir ju lite dyrt. Jag tror dom kostar det dubbla, å andra sidan håller dom nog i 500 år.
Varför skulle aluminium vara bättre än dem i plast.
Den som leder värme sämst, leder ström sämst, tål högst temperatur och är hållbarast borde vara att föredra. Vinner verkligen aluminium alla dessa ronder och finns det fler aspekter?
 
Plasten "torkar ut" och efter ett antal år är den "bara skit", att aluminium leder värmen och fördelar den över hela ytan är bara positivt kylningen blir optimal. Att aluminium leder ström spelar ingen roll ingen kommer någonsin att kunna röra pottorna när dom väl är monterade, och vem som tål högsta temperatur är det väl knappast någon tvekan om.
 
elmont skrev:
Plasten "torkar ut" och efter ett antal år är den "bara skit", att aluminium leder värmen och fördelar den över hela ytan är bara positivt kylningen blir optimal. Att aluminium leder ström spelar ingen roll ingen kommer någonsin att kunna röra pottorna när dom väl är monterade, och vem som tål högsta temperatur är det väl knappast någon tvekan om.
Köper alla dina argument förutom att de leder ström.

En sommar i min ungdom tillverkade jag stegar till en firma.
Företaget jobbade med högspänning.
Stegarna skulle aldrig komma i kontakt med ström/spänning, men ändå krävde de stegar som inte leder ström.

Jag tycker absolut att det är en viktig del.
Den ronden förlorar aluminium, men de kanske är bättre på det hela ändå, iaf för de flesta installationer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.