Någon som byggt Torgrim?. Det funderar vi också på att göra. Vi har styckat av en 3000kvm stor tomt i Kungsbacka. Äntligen!!! Hur är ni nöjda med utförandet av Torgrim? Är Älvsbyhus lite krångliga? För jag har hört att det är svårt med ändringar av t.ex flytt av väggar o fönster osv....
Vi har varit i kontakt med kontoret i Göteborg. De sa att DE inte bygger balkong utifrån kupan, utan det får man leja eget folk till. Låter konstigt tycker jag.... Är det något som ni som byggt Torgrim tycker att vi borde veta innan vi bestämt oss för just denna modell?
Hur mycket landade er totalnota för kalaset? *Lite kul att veta...
 
Jag har inte byggt ett ä-hus sj men jag har varit in i ett Torgrim som e under uppbyggnad på området där vi sj bygger. Det jag tycker e synd i ett så stort hus e att stora toaletten e så liten. Finns inte utrymme för ett hörnbadkar. Det går inte att flytta väggar i planlösningen på dom färdiga modulerna. Därimot så får ni bygga ö-våning som ni vill och ev bygga ett större bad. Vet sen tidigare när jag sj kollade på ä-hus att det e inte är möjligt att göra ändringar. Det man kunde göra var att sätta in extra fönster i köket och flytta luckan för inspektionsluckan till torpargrunden. Sen är det mest dom tillval som dom har att erbjuda som kan göra huset mer personligt. Så har du tänkt att bygga balkong, så e det som dom säger att det får ni leja för sj. Även gjuta plattan till garagegrunden om ni nu ska ha det. Dom som bygger på området säger att kalkylen håller. Men att ge ut priser här e ju ganska ointressant när det skiljer så mycket på tomtpriser, markförhållanden mm. I övrigt så tycker jag att det e mycket hus för pengarna. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.