Min tandhygienist tycker jag ska använda eltandborste, vad rekommenderas?
Vill ha nåt bra skit.
 
Oral B, har kört med det själv i 20 år. Kolla på prisjakt för andras omdömen.
 
Har med använt Oral B de sista 20 åren eller så.
Finns lite olika borsthuvuden.
Är det tandhygienisten som föreslår så antar jag att du har problem?
Har jag med....
Kolla efter nån borste som har extra "vingar" eller vad det kan heta, den tar lite bättre än en sån med bara borstar.

Och för att impa på tandhygienisten vid nästa besök så borsta tänderna dan innan med Biltemas handrengöring.
Smakar för jävligt men gör susen :D
 
Jag har haft flera olika oral b genom åren.

Har en PC 1000 nu och är riktigt nöjd.
Dom hade riktigt bra pris på Netonnet när jag köpte den. (På Elgiganten med prisgaranti)
Det jag saknar till min är ett resetui.
Hade en pc 500 innan och tycker att den nya borstar bättre.
Ingen aning om det finns några andra märken som är bättre/mer prisvärda.

Nackdelen jag ser med Brauns eltandborstar är lång laddtid samt ganska dyra borsthuvuden.
 
I Råd & Röns senaste nummer testas eltandborstar. Det konstateras att man inte behöver köpa den dyraste varianten för att få rena tänder. Lång laddningstid är ett vanligt problem. Bäst i test är Oral-B, Trizone 1000 i prisläget 499 - 999:-.
 
Jag har philips. Den använder en annan teknik som passar mig bättre (efter tillvänjning).
Dock inte lika vanligt i Sverige med philips.
Jag köpte den för att slippa ta med laddare när jag reser. Batteriet varar i tre veckor(42 borstningar).
 
Laddar den klart över natten/dan så räcker det för mig.
Den står ju i laddstället tills man ska använda den nästa gång menar jag.
Sen gör väl borstarna ungefär likadant allihop?
Det man däremot inte ska testa sig på är att köpa billiga skitborsthuven på tex Lidl för att man frestas av den stora prisskillnaden.
En del är jättetröga att få fart på.
 
Blindnit skrev:
Det man däremot inte ska testa sig på är att köpa billiga skitborsthuven på tex Lidl för att man frestas av den stora prisskillnaden.
En del är jättetröga att få fart på.
Kan bara hålla med. Köpte ett billigt 10-pack på ebay eller nåt liknande. De såg ut som original men var helt värdelösa! Tänderna blev ju inte rena, och då kan man ju lika gärna skippa tandborstningen helt. Efter några dagar köpte jag riktiga dyra huvuden, och det "billiga" 10-packet åkte i sopan.
 
Blindnit skrev:
Den står ju i laddstället tills man ska använda den nästa gång menar jag.
Alla har inte den möjligheten. Enligt testet i Råd Rön varierar laddningstiden mellan 11 och 30 timmar.
 
Henri skrev:
Alla har inte den möjligheten. Enligt testet i Råd Rön varierar laddningstiden mellan 11 och 30 timmar.
Menade inte att den står i laddstället permanent utan att den hamnar där när den piper.
Men att det skulle ta 30 timmar till fulladdad visste jag inte.
 
  • Gilla
spendera
  • Laddar…
Jag köpte ett tvåpack oral b, så en är alltid fulladdad. Tog inte den billigaste varianten utan en som lyser om man trycker för hårt.
 
Oral-B Sonic kan jag rekommendera. Mycket bra resultat. Du känner skillnaden direkt mot när du borstat för hand. Tänk på att inte använda en tandkräm med för mycket slipmedel när du borstar med elborste. Det räcker med tex en barntandkräm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.