Jag måste limma lite virke i min bastu för att slippa fula hål efter skruvskallen. Finns det något värmebeständigt lim någon kan rekommendera? Vill helst ha ett lim som blir hårt.
 
PU-lim skulle jag satsa på.
 
S
går ju sätta skruv dolt. beroende vad för panel då.
 
PU-lim; är det okänsligt för bastutemperaturer?

Just denna lilla detalj kan jag inte skruva dolt (ej panel). Ett alternativ är att täcka skruvarna med träpluggar, men i dagsläget äger jag inga pluggborrar...
 
Redigerat:
2-komponents epoxi. Blir benhårt och tål värme
 
Man ska ju passa på när man har en bra anledning att investera i nya verktyg o maskiner!
ImageUploadedByByggahus.se1390679203.641821.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
hantverkare1 skrev:
2-komponents epoxi. Blir benhårt och tål värme
jag skulle inte vilja ha pu-lim eller epoxi i en bastu. men är väl säkert ingen fara med ångor
 
SBH skrev:
jag skulle inte vilja ha pu-lim eller epoxi i en bastu. men är väl säkert ingen fara med ångor
Är väl ingen fara när det härdat ?
 
S
hantverkare1 skrev:
Är väl ingen fara när det härdat ?
orolig ändå. är inte orolig för asbest, men lim(lim som luktar starkt) gillar jag ej, gillar vanligt vitt lim
 
Funkar epoxi bra mellan trä?
 
Har limmat med vanligt utomhus trälim på några detaljer och de hänger fortfarande ihop efter 7-8 år. Valde utomhus varianten för att den tål fukt bättre.
 
Fluxor skrev:
Funkar epoxi bra mellan trä?
Epoxi går utmärkt att använda till trä
 
Beställde precis en 10mm pluggborr av bra kvalitet, så det får bli skruvning ändå. Är inte direkt bråttom, och nya verktyg är ju alltid roligt!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.