Jaghar några stolar som blivit hemskt slitna så jag skulle behöva fixa nytt skinn till dynorna, men vart köper man det? Är det någon som har koll?
 
j-o75 skrev:
Jaghar några stolar som blivit hemskt slitna så jag skulle behöva fixa nytt skinn till dynorna, men vart köper man det? Är det någon som har koll?
Kontakta colourglo dom kan göra dom som nya
 
Jag tror inte det lönar sig att lämna in dom någonstans, det var inga dyra stolar. Tänkte mer om man kunde köpa material och göra det själv.
 
j-o75 skrev:
Jag tror inte det lönar sig att lämna in dom någonstans, det var inga dyra stolar. Tänkte mer om man kunde köpa material och göra det själv.
Ring du, dom är inte alls dyra.
 
Jag kollade på deras hemsida och det verkar som om bara resan till och från deras närmaste ställe kostar mer än hälften av vad jag köpte stolarna för..
 
Har du kollat http://www.slojd-detaljer.se ? Har ingen erfarenhet av just möbelskinnen de har men handlat en hel del annat där. Dom är bra att ha att göra med, snabba leveranser osv.

Annars är mitt råd att leta reda på nån lokal förmåga med gårdsförsäljning etc!
 
Där fanns ju precis det jag var ute efter!

konstlader-svart.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Va bra!
 
Annars så kan man ta baksidor av skinnsoffor som ska på tippen...
 
På bygga hus finns verkligen svaret på livets alla frågor!
 
Kurtivan skrev:
Annars så kan man ta baksidor av skinnsoffor som ska på tippen...
Lädret på baksidan av lädersoffor är väldigt ofta konstläder och som dessutom inte har den slitstyrka som behövs på en sits.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.