Påminner mig lite om modelljärnvägstiden.
Jo man kan få mycket att se ut som annat :)

Behöver vi möbler?
Kuddar mot väggen borde räcka?
 
Nu börjar det likna nåt. Kom gärna med exempel på formplyfamöbel!
Billigt är väl egentligen allt som går att göra något fint av för en rimlig peng. Lastpallar kan väl vara Ok om man får dom gratis och kan bygga in dom så att dom inte syns, typ som sängbotten.
 
Sån där hög säng som man varken kommer i eller ur borde man kunna tillverka av läskbackar och pallkragar :)
 
Huvvaligen. Men det dyker väl upp på Äntligen hemma snart, hon med tofsarna borde kunna komma på nåt sånt. Läskbackar, är det inte hyffsad pant på dom också?
 
Begagnade möbler är ofta billiga, tex massiva furumöbler för några få hundralappar, eller gratis. dessa kan monteras isär och sedan byggas om till nåt annat.
 
Bra idé. Gamla fula 70-tals bord lär ju vara torra och fina, om än inte alltför tätväxta.

Förresten, kom på att billigaste sättet att köpa rundstav av bok är att köpa en 300:- spjälsäng på Ikea och slakta. Eller ännu hellre köpa samma säng på blocket. Ca 40 pinnar på dryga halvmetern.
 
  • Gilla
Blindnit
  • Laddar…
Osb är populärt i vissa läger. Och rätt så billigt

ImageUploadedByByggahus.se1390680065.651017.jpg
 
Hmm. OSB kostar ungefär som plywood och är mycket fulare. Men det är säkert modernt.
 
Hur stabilt är härdat fogskum? Det vore något - att spraya sin egen möbel.
 
pelpet skrev:
Hur stabilt är härdat fogskum? Det vore något - att spraya sin egen möbel.
Det är väldigt ofta förekommande. I alla fall om du räknar bilinredning som möbler. (Ja, det kallas inte "fogskum" då, men det är samma sak.)
 
Jag sitter ju mer i bilen än soffan, och det är en skön, gungig citroën, så den räknas definitivt som möbel.

Nu blev jag sugen på att testa. 30 spänn för en gör-det-själv freeform, Guadi-inspirerad fotölj måste ju vara svårt att slå prismässigt.
 
  • Gilla
Engaan
  • Laddar…
pelpet skrev:
Jag sitter ju mer i bilen än soffan, och det är en skön, gungig citroën, så den räknas definitivt som möbel.

Nu blev jag sugen på att testa. 30 spänn för en gör-det-själv freeform, Guadi-inspirerad fotölj måste ju vara svårt att slå prismässigt.
Problemet är att det blir en väldigt liten fåtölj av en sån burk. Det blir inte mer än max 2-3l härdat skum ur en flaska.
 
pyro skrev:
Problemet är att det blir en väldigt liten fåtölj av en sån burk. Det blir inte mer än max 2-3l härdat skum ur en flaska.
Du får betydligt mer volym ur en flaska byggskum.
Skulle snarare gissa på 15-20liter från en vanlig 750ml flaska.
Kan bli ännu mer vid fri expansion i rumstemperatur.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.