Hej!
Ingår det utvändig målning på Hjältevadshus eller är det bara skyddsmålat?
Sitter här och försöker välja mellan Hjältevads- och Älvsbyhus....Har ni några råd att ge???
 
Färdigmålat
 
Hjältevad känns lite mer för pengarna
Samt att du kan få övervåning inredd
Kaklat om du vill
Mer val, lättare ändra väggar m.m.
kortare leveranstid
Du kan få golvvärme
Känns överlag lite mer frihet att välja hur du vill att det skall se ut
VIKTIGT
Blir snabbare tätt
Vårt hus kom 07:00 tak klart och isolerat kl 13:15
 
Tack för info! Det är ju mycket positivt att man kan ändra på planlösningar.
 
Jag håller med "mats_g" - det känns faktiskt som vi får mer för pengarna av Hjältevad än av Älvsbyhus, plus att dem är mer samarbetsvilliga. Älvsbyhus var knappt intresserade av att svara på vår offertförfrågan och när vi frågade om möjligheten att få hjälp med inredn av öv var det mycket riktigt nobben.
Nej, vi valde utan tvekan Hjältevad efter det och om drygt 3 veckor leveras vårt hus!!!!

/Mia D
 
Är det inte lite som att jämföra äpplen och päron. Älvsbyhus är ganska mycket billigare medan Hjältevadshus innehåller ganska mycket mer godsaker... Om man uppskattar dessa godsaker och om man vill och kan lägga de extra pengarna så är väl hjältvad valet mellan dessa annars Älvsbyhus...
 
Huset är målat två gånger vid leverans. Först lägger man på en alkydgrundfärg och sedan akrylat täckfärg!!
Så man bör göra en strykning till inom två år med akrylatfärg!

Mvh Dennis Lund
 
Finansvalpen skrev:
Är det inte lite som att jämföra äpplen och päron. Älvsbyhus är ganska mycket billigare ....
Vi jämförde med Älvsbyhus och fann då att priserna faktiskt inte skiljde sig nämnvärt, exkl tillval. Tyvärr minns jag inte exakta siffror, men som sagt - det var inga stora summor det rörde sig om.

/Mia
 
Hur mycket skiljer det? Intressant att veta... Hur mycket kostar plattan att gjuta? (Grund inår väl i Älvsbyhus pris?)

Mia_D skrev:
Vi jämförde med Älvsbyhus och fann då att priserna  faktiskt inte skiljde sig nämnvärt, exkl tillval. Tyvärr minns jag inte exakta siffror, men som sagt - det var inga stora summor det rörde sig om.

/Mia
 
Grunden ingår inte i Älvsbyhus pris. Däremot brukar den finnas med på deras offerter.
 
Bob_the_builder
Jo, visst gör den väl det? Dock brukar man väl prata om "standardgrund", så om extra markarbeten krävs så tillkommer de.
 
Enligt våra bekanta som får sin (Älvsbyhus)grund i nästa vecka så fick de beställa den på ett separat avtal där även ingrävningen av servisen ingick, grunden kostade runt 45.000:- plus ingrävning av va/el.
 
Hej!
Grund ingår visst i Älvsbyhus pris. Det är markarbetet som inte ingår. Älvsbyhus har egna hantverkare som kommer och monterar grunden. Sen är det riktigt att den markarbetare som man anlitat även drar tomrör för vatten, el och avlopp.
 
Jesca_j skrev:
Enligt våra bekanta som får sin (Älvsbyhus)grund i nästa vecka så fick de beställa den på ett separat avtal där även ingrävningen av servisen ingick, grunden kostade runt 45.000:- plus ingrävning av va/el.

Vi ska bygga ett hjältevadshus och vi får betala
140 000 i exploateringskostnad + 35 000 för grunden.
Men då ingår all grävning utfyllnad etc....

Mvh Annika
 
Nu har vi äntligen bestämt oss!! Vi skrev kontrakt med Hjältevadshus igår. Vi valde ju mellan Hjältevad och Älvsbyhus. Hos Älvsbyhus var det otroligt svårt att överhuvudtaget få information. Jag ville t ex få prislista för tillval. Jag fick två gånger samma svar (av olika personer) "det är så mycket siffror så vi brukar inte ge ut det". För oss var det ju mest intressant att få veta VAD man kan välja. Hos Hjältevadshus fick man alla möjliga listor utan att fråga. Deras bemötande var helt annat. Det kändes som att Älvsbyhus inte alls var intresserad av att sälja hus!
Det som också var viktigt var leveranstiden för vi betalar ju räntor för tomten. Älvsbyhus skulle ta över ett år att få medan Hjältevad kan leverera nu till våren 2005.
Det lär bli en händelserik vår för våran del...vi ska nämligen först köpa loss vårt bostadsrättsradhus och sen sälja det som äganderätt innan vårt nya hus kommer.. ::)
Jag tar gärna emot tips från er som byggt Hjältevad! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.