Hej,

vet inte om detta är rätt ställe att placera denna fråga, men jag testar.

Jag har hantverkare hemma som ska montera och platsbygga en del skåp som vi tänker köpa på IKEA. Vet någon om jag kan göra en beställning på IKEA och låta hantverkarna hämta ut grejerna sen? Eller om det finns någon annan smart variant som gör att jag slipper åka dit, och att hantverkarna behöver gå runt och plocka delar?
 
Jag tror inte det är lönsamt att göra på det viset.

Om inte skåpen är färdigbyggda (de var de inte förr iaf) är det bättre ekonomi att välja ett fabrikat med färdigbyggda skåp om hantverkare ska göra jobbet.
 
IKEA har hemleverans om inte annat, jag fick mitt kök kört hem och uppburet.
 
ullberg
Jag vet inte om det är ändrat men när vi köpte ett kök på IKEA så kunde jag beställa allt online och sedan få det hopplockat och hemkört, kan man inte det längre? (eller gäller det bara kök?)

Visst kostade den servicen något, men det var det lätt värt. Om du dessutom ställer det mot hantverkarnas tid skulle jag tror det kan bli billigare än tiden att hämta.

EDIT: 2:a på den
 
Och är det pengar du vill spara genom att välja IKEA så monterar du skåpstommarna själv till hantverkarna.
Är ju lite av vitsen med IKEA upplägget.
Men visst, montering på fabrik ger inget ROT vilket montering av IKEA-stommar av hantverkare gör.
 
Med tanke på vilken tid det tar att handla på IKEA så verkar det vara ett extremt dyrt sätt att få hem sakerna. Beställa med hemleverans eller att du hämtar själv verkar mycket vettigare.

Vad menar du med "platsbygga"? Ska hantverkarna modifiera skåpen på något sätt?
 
Nä, bara bygga in dom lite mer än ikea har tänkt.

Jag åker och handlar själv. Har inte tid att vänta på hemkeveransen.
 
Gör det i god tid bara så du inte står utan en del pga. Fel i lagret
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.