Vill bara göra er uppmärksamma på att Harald Nyborg säljer en 90mm spikpistol för 500:- under denna månad!
http://www.haraldnyborg.se/merinfo.asp?varenr=6803&n=10

Är den nåt att ha? Tja, en för 5000:- är säkert bättre. Men jag har spikat hela huset med en likadan, och det har funkat. Enda problemet jag haft är att den skjuter dubbelskott ibland.
 
Synd bara att det inte går beställa, närmaste butik är för långt bort.....:(
 
Ser ut som det ja. Köpte en precis och tja, den är knökigare att jobba med än DW's men å andra sidan så saknade jag en spikpicka privat och för det priset 499:- kan jag ta med mig en insexnyckel i fickan. Får se hur länge den håller...

DW'n kan förresten med skjuta dubbelskott trots enkelskottsavtryckaren :(

/Kent

 
Jag har skjutit minst 30 000 spik med min och någon insexnyckel har jag aldrigt behövt använda.
 
Hur lossar du magasinet utan insexnyckel på Haralds modell om spiken sätter sig?

/Kent
 
Jo, DÅ får man plocka fram insexnyckeln. Men ännu har det inte fastnat någon spik, så jag har aldrig bekymrat mig om hur jag ska plocka bort magasinet.
 
Väntar på min spikpistol, tänkte besöka Jula för att köpa spik. Ska i första hand spika fjällpanel på huset och sedan bygga en ny bastu och funderar på vilka storlekar på spik ska jag köpa.
 
75-spik i mina öron till det där du skall göra..!
 
Lägger till ett paket 90 spik som alltid går åt för stomme och reglar. Med 75 och 90 så klarar du dig, själv har jag gärna 60/65 med för jag tycker 75 är för grov i panel och läkt.

/Kent
 
tussee skrev:
Tack för tipsen.
Biltemas spik är den av god kvalite.
 [länk]
Ja biltemas spik fungerar fin fint!
Tror inte det är möjligt att få tag i billigare spik, speciellt inte som privatperson.
 
Sammanställde en liten jämförelse av spikpriser på 21°  Full Round Head.

Listade fyra rikstäckande återförsäljare som vänder sig till privatpersoner (Biltema, Clas Ohlson, Harald Nyborg, Jula)

Sammanställningen visar överskådligt utbud samt styckpris.
Och som jag skrev innan så är biltema överlägset billigast!


(OBS! Excelldokument)

EDIT: Se Uppdaterad version längre ner
 
Är inte Biltemas spik galvad?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.