Jag har inga mer erfarenheter av den prisklassen förutom att klämt och känt på dem i butik. Känns plastiga och inte gediget öht. Har man inget emot lite plast och små glapp går de nog alldeles utmärkt då de är rätt snygga ändå :D
 
Jag vågade inte köpa i den där prisklassen utan smackade till med en 5000 kr Grohe (eller om det var hansgrohe). Men egentligen fattar jag inte vad problemet skulle vara med en billig, jag menar det är ju ett vattenrör och en kran, och skulle det droppa är det ju per definition i ett våtutrymme. Ser det okay ut, känns det okay, så varför inte?
 
Vi har en billig duschkabin i vårt badrum med både "takdusch" och vanligt munstycke. Ingen i familjen använder takduschen... Alla använder "handmunstycket" fast låter det då sitta kvar på stången. Anledningen är att det blir för dåligt tryck i takduschen då det (antar att det är för att det är för många och/eller stora hål i takduschmunstycket). Så visst kan det se fint ut, men frågan är hur praktiskt det är...

Vi har även "massagemunstycken" på väggen i kabinen. Samma problem där. Det blir för dåligt tryck för att det ska vara lönt att använda. Frågan är om man inte behöver något som sätter lite extra fart på vattnet om man ska ha sådana här finesser...
 
C
Vi har billiga grejor från vanliga byggvaruhus,fungerar alldeles utmärkt, efter lite mackel,beroende på lågt I tak. Tog bort den stora lådan med säkert 8 10 duschmunstycken plus handdusch o takdusch...Nåja vi har också Grohe termostatblandare men inte speciellt dyra..så nog finns det bra grejor allt...men kanske jag inte skulle köpa på Jula eller Claes O när det gäller termostatblandare,dusschlang o munstycke....På ett ställe har vi tak o handdusch på det andra bara handdusch som i och för sig kan sättas I ett fäste på väggen också,alltså ingen takdusch o det sistnämnda är nog den bästa lösningen....kanske....:)
 
Dax för en liten uppföljning. Jag hade blandare sedan tidigare. Det blev den från Jula som jag länkade till ovan. Funkar hur bra som helst under den vecka den varit igång. Jag har inga problem med trycket. Från källarens 22mm koppar går det ca 10m Biltema Blå/röd PEX till Biltema PEX-kopplingsbox.

Det som möjligen kan sättas på minuskontot är att takdelen hamnar på 212cm, i mitt tycke onödigt högt. Blandaren sitter på 110cm. Sen är det väldigt "tunna" strålar från takdelen, det skulle inte gjort nått om hålen varit aningen större.
 
Fast om hålen varit större (och lika många) så hade ju trycket minskat. Så tycker du trycket är lagom nu så hade det nog varit för lågt med större hål!
 
Jag har mer å ge på kranen.
 
  • Gilla
tlundberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.