Jag har Abranet Startkit (köpt på K-rauta http://www.k-rauta.se/pages/product...935155(Rautakesko Sweden Catalog)&PageSize=10 ) och är väldigt nöjd med både resultat och den minimala dammspridningen.

Nu undrar jag om motsvarande verktyg finns fast med skaft? Jag ska spackla innertak och tänker mig att det underlättar om jag har ett skaft kopplat till en "abranet-lösning" för själva slipandet.

Var finns det isåfall att köpa?
 
Hå hå ja ja! 2310:- !! Vett att ta betalt har de iallafall.
 
Akahigi
verktygsgurun skrev:
Hå hå ja ja! 2310:- !! Vett att ta betalt har de iallafall.
Det var faktiskt lite i överkant
 
Akahigi
foogy skrev:
Mmm.. Lite över budget för att bara göra skarvar och skruvhål i ett 25 kvm nygipsat tak.
Här såg jag inget pris [länk]
Kanske får hyra en. Nordsjö Ide och Design ([länk]) har den för 225 kr per dygn....
Den borde kosta 225 kr. Att köpa...
 
Jag funderar på att beställa Deco Sander från UK. Med forward2me så borde frakten kosta cirka 300 sek.
 
Akahigi skrev:
Köpte själv denna:
Marshalltown VS733 Dry WallSander by Marshalltown [länk]


Har inte testat den än men den känns bra. 21£ ingen frakt.
Men var får du tag på passande slipnät?
 
Akahigi
Akahigi skrev:
Här: Marshalltown M918 120g Sanding Sheets by Marshalltown [länk]

Väljer man att köpa av amazon och är över 250kr så är det gratis frakt med Prime.
OK, jo jag hittade dem också där men tänkte att man kanske inte alltid orkar vänta på leverans från UK för dessa saker, när man ska slipa något.
Vet du om det finns någon liknande Marshalltown med långt / teleskopiskt handtag, för att kunna slipa tak?
 
Redigerat:
Akahigi
Bråkis skrev:
OK, jo jag hittade dem också där men tänkte att man kanske inte alltid orkar vänta på leverans från UK för dessa saker, när man ska slipa något.
Vet du om det finns någon liknande Marshalltown med långt / teleskopiskt handtag, för att kunna slipa tak?
Har inte hittat någon. Kanske får modda den litegrann. :)
 
Jeez vilka priser! Då köper jag hellre en giraff.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.