Då både kök, hall och balkong ska totalrenoveras undrar jag lite vilket byggvaruhus man ska satsa på. Jag har i min villfarelse trott att bauhaus vart rejält billiga, men som jag fick påpekat i en annan tråd så var det absolut inte så...

Har själv inte möjlighet att köra omkring och kolla in priserna på de olika ställena, så undrar vilket, i göteborg, varuhus ni skulle rekomendera som generellt sett har låga priser på det mesta.

Tacksam för svar
 
Tja, K-Rauta och Silvan brukar väl vara billiga?
 
Som vanligt är olika saker billiga på olika ställen och ofta vid olika tidpunkter.

ByggMAX är billiga på det mesta. Dock är inte sortimentet alltför stort.

K-rauta har jag aldrig uppfattat som billigt, förutom de kampanjer de kör ibland.

Silvan och Bauhaus har ju lågprisgaranti, så där borde det ju bli billigast, men då måste man iofs ha koll på vad de andra tar för grejerna.
 
ByggMax är nog det billigaste, men som sagt begränsat sortiment och inte alltid bästa kvalitet.... Däremot har de den bästa Lågprisgarantin... Det behöver inte vara exakt samma vara, utan motsvarande räcker. Dvs gipsskruv för träregel tex, oavsett vilket namn på lådan, så gäller den där !
 
jureit skrev:
(varför förstår jag inte, skulle jag ha behövt några kranar hade det ju t o m lönat sig att åka ner till butiken i Blekinge...  ::) ).
::) Ähum, Rinkaby ligger utanför Kristianstad på vägen till Åhus i Skåne. OK, inte långt från Blekinge, men ändå... ;)
 
Visst är det en djungel med prisgarantier... Silvan har sina "egna" märken som bara de säljer och Bauhaus likaså osv. Men på märkesgrejerna fungerar ju faktiskt garantin. På Bauhaus har jag lyckats få tillbaka en massa pengar på Beckers färger, där Coop var en hundring billigare än Bauhaus, vilket resulterade i lite pengar.

Precis som nämns här ovan så är El-gigantens prisgaranti kass, eftersom 99% av deras produkter BARA säljs hos just EL-giganten. Det kan skilja en siffra i produktnamnet och ändå vara samma produkt, men garantin gäller ändå inte. Det är bluff.

Men som sagt, när det gäller byggvaror lönar det sig helt klart att försöka åka runt och kolla lite priser innan.
 
ah, det blev som det blev... iom att jag inte själv har bil och möjlighet att kolla priserna, och kompisen inte har så stor lust att åka runt på 4 olika varuhus ... så plockades allt på bauhaus... så nu är jag 9600:- fattigare men har en jäkla massa virke å krafs, här ska byggas! :)
 
Kollade några saker förra månaden

armeringsnät på Bahaus 45 kr på K-Rauta 36 kr

silikatfärg (Becker) på K-rauta ca 1060 kr, Beijer 864 kr, Silvan ca 20 kr dyrare än Beijer

spikplugg på Bahaus 120 kr på K-rauta 89 kr

Mest förvånad är jag att faktiskt Beijer är billigast ibland, däremot har inget som jag hittills kollat varit billigast på Bahaus. Men det är i alla fall ett oslagbart stort sortiment de har, och det är j*****t kul att gå och titta i Bahaus 8)
 
Ingen har ens nämnt Hornbach i denna tråden?!?

Själv handlar vi allt ifrån Sågen i Benareby. Bättre priser på fönster vid stora beställningar får man leta efetr men så är han också Västsveriges största fönsterförsäljare med.
Virket är inte billigare än Byggmax men å andra sidan så är det Norrlandsvirke ifrån Kalix, Rolfs Såg, släng Er i väggen Smålandsvirke :D
 
plastic skrev:
Tja, K-Rauta och Silvan brukar väl vara billiga?
Jag tycker ingan av dem är billig.

Som det sagts - Byggmax brukar vara billiga, men har litet sortment (och i vissa fall tvivelaktig kvalitet). I övrigt brukar det löna sig att göra en lista på vad man behöver och antingen
A.
Gå med denna och ta in offerter eller begära en generell rabatt
eller
B.
Kolla vilka som är billigast på varje produkt.
då jag kollade K-rauta, Silvan, bauhaus, Coop m.fl och det varierade KRAFTIGt vem som var billigast. Den som var billigast på furugolv var självklart dyrast på lacken och foamen osv. Specialerbjudandena är oftast väldigt bra.

 
I de fall vi behövt lite mer av något från bygghandeln har vi kollat lite på de stora kedjorna, typ Silvan, och begärt offert från vår lokala Woodybygghandel och de har i alla lägen varit billigast. Oxå haft tid, brytt sig och verkligen hjälp till, vilket man knappt kan säga om de stora kedjorna...
 
Man ska inte glömma vad möjlighet till hemtransport kan vara värt!
Bygg-Ole är absolut inte billigast men med en 500-ing för att få det avlastat på tomten är det ok.

(6 pallar leca och bruk samt några virkespaket är inget man lägger på takräcket.... )

/Johan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.