Har inte installerat så många Asko, MEN på de vi installerat har det inte gått att göra höjdjusteringar i bakkant från fronten, alltså med maskinen på plats.

Tyder ju på att allt inte står rätt till.
 
Numera tillverkas varken Asko eller Cylinda i Sverige. De lite dyrare modellerna är fortfarande bra trots det. Har en Asko XXL och den är bra, gör jobbet.
 
A
Nä det var ju Slovenien som fick fick förtroendet att bygga sverigemaskinena i fortsättningen
 
Har också en asko xxl inbyggnads maskin!

Tycker ibland den diskar dåligt.. Kör auto programmet oftast!
 
Har också en Asko XXL som är ca. 3 år men har aldrig haft något problem med att den diskar dåligt, så därför undrar jag om du Joakim har gjort rent grov och fin filtret, eller kollat spolarmarna så det inte är skit i munstyckena eller de går trögt och inget skit i spolrören och kör sedan på högsta temperaturen.
 
peternicklas
Asko heter alla maskiner utom just i Sverige där de heter Cylinda. Alla tillverkas numera i Slovenien. Vi har en Cylinda som vi är mycket nöjda med. Vet inte vad den heter som motsvarande Asko maskin.
 
Skumpen skrev:
Har också en Asko XXL som är ca. 3 år men har aldrig haft något problem med att den diskar dåligt, så därför undrar jag om du Joakim har gjort rent grov och fin filtret, eller kollat spolarmarna så det inte är skit i munstyckena eller de går trögt och inget skit i spolrören och kör sedan på högsta temperaturen.
Jodå filtrena är rengjorda men jag har aldrig kört maskinen tom med något reningsmedel eller liknande som man kanske ska göra ibland!
Vad har den för temp. I auto programmet då?
 
A
Tempen varierar beroende på smutsighetsgraden på diskvattnet
 
Vi köpte en Cylinda när vi renoverade för ett par år sedan.

Den åkte ut efter en (1) månad när dom själva erkände att det inte gick att få avhärdaren att fungera.

Lade till lika mycket pengar till och bytte till en Miele. Bästa maskinköpet någonsin.
 
peternicklas
Ni kanske har samma problem som vi hade. Dåligt diskmedel samt för låg temp gjorde att vi fick rödalger(tror det heter så) i maskinen. Bytade diskmedel samt kör nu 1 gång/vecka med hög temp och problemen försvann. Är helt klart en av de bättre maskinerna på marknaden. Gällande Miele, mina föräldrar har en sådan, vilket skit på ren Svenska. Vet inte hur många gånger den har varit på service för olika fel. Till det pris som en Miele kostar så är det riktigt dåligt. Tacka vet jag Svensk kvalitet, vär är gjord i Sverige.
 
I vårt fall var det avhärdaren som inte fungerade. Dom försökte laga den en gång men erkände sedan att den var felkonstruerad och tog tillbaka maskinen.
 
Hur kan den veta i förväg hur skitig disken är då? Kör som sagt auto programmet i våran asko och ibland står det 2.20H och ibland 3,00h och oftast där imellan.... Idag körde den 3 timmar o disken blev bra!
 
A
Inte i förväg utan under fördisken mäter den grumligheten på diskvattnet
Sen kommer den i håg tiden det tog till nästa disk den är ju då dum att den tror att nästa disk är identisk till mängd och smutsighet.
 
Ja det var ju dumt av den! Så de e därför det står olika då! Men då när man startar den o det står 3h och den inte är lika skitig så kanske den bara blir klar på 2,5 då:)

Önskar man kunde öka värmen lite på auto programmet så vore de bra
 
A
Precis så är det och jag kan bara hålla med att det vore bra att kunna öka värmen på auto
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.