http://www.kickstarter.com/projects/1132758406/heatworks-model-1-your-next-water-heater
Vad tror ni?
Jag frågade hur många watt den drar för deras sätt att räkna A är fel :p
Men jag tror den ligger på 25A vilket isåntfall är jävligt högt för 230v. Bättre att köra 3fas.
Han verkar inte ha något underlag på sina siffror heller så jag fråga hur många kWh den ligger på under en månad ( normalt hushåll).

Funkar det så är det en häftig grej, bara att slippa 300l tank i huset är ju smutt.
 
FUnkar, det gör det.. Men knappast i sverige.. Till att börja med lär du ju minst säkra upp till 20A till en ökad årskostnad på 1800kr/år, ska du ha flera så lär du ha 25A -2500kr/år..

Och då är den lägsta effekten jag tittat på(15A), och jag har svårt att tro att den klarar av en dusch på mer än kanske 35 grader(beroende på flödet).

Jag vet inte vilka elnät dom har i Amerikat, med här är den då ingen hit..
 
Pånera att man skulle göra om den till trefas skulle kanske räcka med 10A, skulle den fungera då?
Jag menar att värma 300l jämfört med att värma det vatten man behöver måste ju vara smartare.
 
Det hade varit bra.. Men det verkar ju vara konstruerad för enfas, dvs en värmepinne.. SÅ att bygga om, är nog in möjligt..
 
Menar om tillverkaren ändrar ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.