hej
är ny här på forumet!

vet någon om det finns någon "köp sälj" sida här?
har lite laddare och batt fr skrotade maskiner och även lite maskiner samt repobjekt/reservdels maskiner jag vill bli av med och andra siter typ blocket brukar vara så struligt och dyrt att annonsera..

men det kanske inte finns här?
 
ppalm skrev:
www.annonsdirekt.se = gratis
den ska jag testa...
men jag tänkte,att här finns ju "köparna" av det ajg har att sälja,så det skulle vara smidigt om det fanns en "köp och sälj" sida ;)
 
tror någon reste frågan men vet inte vad som hände.
Marlene ogillar att man annonserar fyllnadsmassor mm.
 
ppalm skrev:
tror någon reste frågan men vet inte vad som hände.
Marlene ogillar att man annonserar fyllnadsmassor mm.
fast jag har som sagt många laddare och batterier som bara ligger och skräpar..
jag mailar mod och frågar henne.
 
Erfarenheter från andra forum med köp & sälj-avdelningar talar sitt tydliga språk.
Det skall till en väldig organistation och regelbok för att det skall fungera och vara av glädje för användarna.

Framförallt så blir det väldigt mycket mer merjob för mods och admins som får "hålla ordning i butiken" Fraförallt då vissa vill ha budgivning på varor.

Visst idéen är bra, men tror inte det kommer funka. Bättre att sköta de sysslorna på anpassade sajter.

Skulle man dock genomföra denna idée så bör man nog utse några mods speciellt för avdelningen som får rensa bumpar och se til att regler efterföljs.
Dessutom måste man nog begränsa det tillåtna utbudet, annars säljer folk allt möjligt och när 17.000 användare skall sälja allt skräp de har liggandes så blir det lätt knepigt. :D

/AB
 
C
elof skrev:
Dessutom måste man nog begränsa det tillåtna utbudet, annars säljer folk allt möjligt och när 17.000 användare skall sälja allt skräp de har liggandes så blir det lätt knepigt. :D
Men det är ju just det som är grejen! När man behöver nån mysko liten grunka som bara finns i 10-pack som kostar 1000:- och man aldrig behöver mer än en, då önskar man att det fanns en bra marknadsplats för byggöverskottsmaterial (som riktar sig till gör-det-självare). På blocket hittar man ju sällan just sådana grejor eftersom det inte lönar sig att sälja småprylar där.

För min del får det gärna finnas en miljon prylar. Just det som är bra med datorer.
 
cpalm skrev:
[quote author=elof link=1141047725/0#5 date=1141052412]
Dessutom måste man nog begränsa det tillåtna utbudet, annars säljer folk allt möjligt och när 17.000 användare skall sälja allt skräp de har liggandes så blir det lätt knepigt. :D
Men det är ju just det som är grejen! När man behöver nån mysko liten grunka som bara finns i 10-pack som kostar 1000:- och man aldrig behöver mer än en, då önskar man att det fanns en bra marknadsplats för byggöverskottsmaterial (som riktar sig till gör-det-självare). På blocket hittar man ju sällan just sådana grejor eftersom det inte lönar sig att sälja småprylar där.

För min del får det gärna finnas en miljon prylar. Just det som är bra med datorer.[/quote]

Jo visst kan en sån sida vara guld värd, det säger jag inte emot, men rent praktiskt så tror jag det blir lite väl mycket om man inte begränsar det. Men visst jag ser gärna att man testar detta då jag har en massa saker liggandes, tycker bara synd om mods ;)

(Är nämligen själv mod på ett annat forum där vi har en försäljningsdel, och det är mycket tid som får läggas där, och då är dte bara 500 användare)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.