vilken bordcirkelsåg skulle ni rekommendera under 2000kr

brukar inte köpa billigare maskiner men känns som att man kommer använda den så lite, ska bara klyva lite panel/klickgolv emellanåt medans man renoverar lite i huset, så känns inte värt köpa en blåbosch för 6000

nån som har erfarenhet av cotech (clas ohlson) , biltema, eller andra i den prisklassen?
 
Bosch pts10?
Kolla in den på Duab huset. Tror den går på 3695:-
Något dyrare, men känns som ett bättre val än en cotech...
 
Redigerat:
OK för att få lite liv i den här tråden säger jag Biltemas.

17-047_m.jpg

Den kommer i byggsats som ett jädra Mekano och får dig att svära i flera timmar. Klyvanhållet är odugligt och bör modifieras. Men bordsytan är stor, sågen ganska stabil och orkar någorlunda bra. Jag har haft en i närmare tio år, köpte den för 995 om jag minns rätt, och den fungerar som ny fortfarande trots en hel del plågning. Definitivt inget för finsnickeri eller daglig proffsanvändning men klart prisvärd för 1499 tycker jag.

Nu väntar jag ivrigt på mothugg och motförslag. :)

Välkommen till forumet för övrigt!
 
Redigerat:
S
har ni förslag på dyrare bordsåg?
 
trattalask
Bosch gts10 j eller xc brukar nämnas här ganska så ofta. Rätt mycket dyrare, troligen rätt så mycket bättre åxå. .)
 
Den som jag nämnde då? Är inte den duglig för en hemmapulare?
 
Men hallå, hjälp nu TS. 6000 >> 2000 ;) Vi vill väl inte att TS fråga ska bli både hans första och sista här?
 
S
man ju kolla någon auktion. få en dyr till billigt pris
 
trattalask
Totem skrev:
Den som jag nämnde då? Är inte den duglig för en hemmapulare?
Det är den säkert. Jag gav bara ett dyrare förslag eftersom det frågades efter det. :)
 
Alfredo skrev:
Men hallå, hjälp nu TS. 6000 >> 2000 ;) Vi vill väl inte att TS fråga ska bli både hans första och sista här?
Nää det vill vi inte. Men 2000 kr sågarna är inget vidare. Finns ekonomin så kan man väl gå upp lite i pris och få något bättre än Biltema... Grön Bosch håller jag några snäpp över Biltema och Meec från Jula... Därav mitt svar i alla fall... ;)
 
S
Totem skrev:
Nää det vill vi inte. Men 2000 kr sågarna är inget vidare. Finns ekonomin så kan man väl gå upp lite i pris och få något bättre än Biltema... Grön Bosch håller jag några snäpp över Biltema och Meec från Jula... Därav mitt svar i alla fall... ;)
därför letar men efter auktioner
 
Det finns ingen såg i pris spannet 2000 som är ok pga att det inte går att tillverka en sådan rent ekonomiskt.
Billigt är inte så svårt att tillverka men då blir det där efter. Samma med dyrt är inte heller är inte heller svårt att glöra.
Jo det går faktiskt att köpa en såg förr 2000 som är helt ok det kallas för begagnat !


pär

Ps köp en billig typ biltemas som länkades här ovan den duger nog för att klyva lite plank med.
Jag har jobbat med att renovera träbåtar under några år på en marina. Där hade vi en typ byggsåg i plåt typ denna http://www.jula.se/byggsag-2200w-o315-mm-278441 och det var ju ingen höjdare. Men man lär sig bristerna och jobbar där efter.
 
Hej!
Jag anser att det beror helt på vad du skall ha den till.

Jag köpte en Herkules bordssåg på Bauhaus för ca 5 år sedan, och för 1500:- har den varit helt suverän!
Visst det är ju inget för tokfinlir men jag har använt den till att klyva brädor/reglar, smygar, klyva färdigmålade lister mm utan problem.

Följde med 2 klingor som hållt finfint!

Går den sönder köper jag troligtvis en till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.