Vi skulle få vårt hus slutbesiktigat imorgon och flytta in på fredag. Inatt hade ett rör sprungit läck på ovanvåningen i huset så i morse när arbetarna kom var huset helt vattenfyllt och totalförstört!!!

Vi ska ha vårt första barn om en månad, har alla våra saker nerpackade i flyttkartonger. hade alla bebisens grejer i huset som nu är vattenskadade :(

Visst, försäkringsbolaget täcker skadorna men det nya huset är klart först om tre månader så vi får flytta till en preleminär lägenhet utan vidare bekvämligheter medan vi ska ha vårt barn.

Usch! Det är sånt som inte får hända.

 
Ojojoj så trist! Hoppas det går att få fason på huset så fort som möjligt. Maximal otur, typiskt.
Lycka till med bebisen. Och tänk på att DEN bryr sig inte om ifall ni bor i en lägenhet eller i ett stort härligt hus. Bara den får vara nära er är den nöjd (vi bodde i en byggbarrack tre veckor med vår nyfödda bebbe)...
;)
 
Oerhört tragiskt... :'(
 
Maximal otur!!!!
Lider med er!!!!! :'(

Hoppas att det löser sig till det bästa!

*Sandra*
 
Bekvämligheter enligt mig när man har småbarn:

diskmaskin
tvättmaskin
microvågsugn

 
Jag kan verkligen förstå hur det känns millface. Tänker på dig lite extra eftersom vi väntar tvillingar som bör nedkomma precis då vårt hus skall vara inflyttningsklart...
 
Trivselhus har varit mycket hjälpsamma och de tycker synd om oss.

De har sagt att de ska ordna allt åt oss så vi får väl se...
Anledningen till läckan berodde på att på ovanvåningen, som vi skulle göra själva, hade inte vattnet kopplats till kommoder eller badkar eftersom vi inte hade kaklat badrummet än. Då sätter VA-killen en slags plugg i de rören så länge som SKA hålla.
Det dom misstänkte var att det var ett konstruktionsfel på pluggen så den har dom skickat på analys.

Va-killen satte på vattnet i tisdags klockan 15.00 och var kvar och testade tryck och sånt till ca 18.00 och då fungerade allt perfekt.
Det här hände under natten.
 
Vilken mardröm! Fokusera på det som är positivt!
LYCKA TILL!
/Ulle
 
Passar också på att skicka lite beklagande hälsningar.
Tyvärr är det ju inte så många tröstande ord som hjälper när sånt här händer, för det enda man är inriktad på när man bygger nytt hus är ju att faktiskt få flytta in. I det fallet känns tre månader som en evighet.

Skönt att höra att ni i alla fall får bra stöd och behandling av Trivselhus, det är ju det minsta de kan göra när sånt här händer.

En tröst i bedrövelsen, var "glada" att ni inte behöver betala en massa pengar för skadorna... :-/

Lycka till med bäbben! ;)
 
Lider med Er
Förstår precis situationen. Vi har också haft en vattenskadda i övervåningen och fick plocka bort ekparket från 2 rum och börja om från början igen :-/

Det är jätte trist :'(
 
???
Hugaligen!
Vad små mina problem blev, helt plötsligt!

Tur att det var en hantverkare och inte ni som orsakat det hela! Och tur att Trivselhus verkar ställa upp!

Nu hoppas vi alla att det går fort att fixa till detta och håller tummarna och väntar ivrigt på OK-besked från er!

Medkännandetankar från

Helena med
Sverige Stugan
 
grymt trist, förb-ade plugg. Lider med er, men försök att njuta av familjelyckan med graviditet och nyfödd bebis under renoveringen av vattenskadan istället.
 
Oj! Vilken bedrövlig historia. Jag vill skicka en stoooor kram genom cyberrymden. Visserligen förstår jag att varken kramar eller snälla ord gör någon större skillnad, men jag hoppas det värmer lite ändå.

Jag kan tänka mig att ni varit otroligt inriktade på hur fantastiskt ert liv skulle bli: en ny fin villa och ett nytt fint barn - och så händer detta som förstör alla era planer på hur det skulle bli. Jag har suttit i en liknande situation med mitt andra barn. Och efter graviditeter och barnafödande vet jag att man kan inte ta något för givet - INGET blir som man tror eller planerar.

Jag lider verkligen med er som råkar ut för det här - till råga på allt så sent i en graviditet.
Men hellre huset än bebisen! Hellre nu än senare! Du får väl försöka tänka så...

Får väl för ovanlighetens skull hoppas att barnet stannar kvar i magen två veckor extra och att huset blir klart två veckor tidigare så behöver ni bara bo i åtta veckor i den primitiva lägenheten.

Har alla era saker blivit genomdränkta och möglar just nu? Usch, vad jobbigt. Skriv och berätta hur det går!

Någon gång i framtiden kommer ni att berätta detta som en hysterisk historia på en kräftskiva där alla lyssnar uppmärksamt och fyller i med "va, är det sant?" och "näe, du kan inte mena allvar?!" medan er lilla unge tultar omkring bland borden i all välmåga och utan några men av sina första månader i livet...
 
Det låter ruskigt att en plugg för några kronor kan ställa till det så. Vore intressant att höra vilket fabrikat och typ av plugg (har själv pluggar lite här och där).
 
Tack för alla uppmuntrande ord. De hjälper faktiskt tro det eller ej.
Ibland vill man bara tycka synd om sig själv...

Turen i oturen är väl att vi inte hade hunnit flytta in än.
Idag hade vi möte med alla inblandade vid huset och ocab sa att torkning av huset tar minst en månad och sen ska ju allt som är förstört byggas upp igen så vi får nog räkna med tre månader.

Trivselhus har skickat blommor till oss och lovar göra sitt bästa.

Det värsta vara att golvvärmen var urkopplad så därför har det torkat sämre och vår elektriker påstod sig "inte ha tid" att komma och slå på den ::)
Likadant var VVs-aren inte där fast han skulle det. Dök helt enkelt inte upp fast det var "hans fel" det som hände.
Tack för det!
(Nu vet ni att JASAB och Bengtssons VVS inte är nåt att ha...)

Likaså tänker HABO inte stå för försäkringsbiten. De hade en klausul för vattenläckage så nu blir det tvist mellan de olika entrepenörerna och T-hus om vems försäkringsbolag som ska ta smällen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.