Sitter och ritar på att bygga om lite där vi har TV'n.
Tv'n ska fällas in och antingen fäller jag in boxar mm alt. bygger jag en hylla (modell ikea lackhylla som är delvis infälld)

Alla kablar ska bort och jag ska även dra några extra för ev utbyggnad. Det jag söker nu är infällda (svart) uttag för HDMI, USB och en någon fler där jag kan koppla in mina prylar utan att vara bakom TV'n och leta.

Förslag på var det finns?
 
Jag letade sådana uttag när jag gjorde i ordning min gillestuga. Hade en vision om att fälla in uttag för lite allt möjligt men velade så mycket kring vilka uttag jag behövde så jag struntade i det till slut.
gjorde istället som så att jag drog ett gäng 20mm VP inne i väggen till en infälld dosa bakom TV:n och drog sedan de kablar jag behöver just nu men har plats kvar för flera om jag vill komplettera. Köpte ett täcklock till dosan som har borst för genomföring av kablarna men har inte monterat detta. Kablarna mynnar ut mitt bakom den vägghängda tv:n så dosan syns ändå inte. I andra änden mynnar rören ut innuti en platsbyggd bänk som även döljer fula avloppsrör. Förstärkare mm står uppe på bänken. På bänken ligger först en ekskiva som jag satt några cm från väggen. Glipan kommer att förses med borst som stoppar damm men släpper igenom kablar upp till förstärkare mm.

Nu blev det kanske lite OT. Du frågade egentligen efter diverse uttag. Min observation när jag letade sådant var att utbudet men framför allt priserna på ebay är mycket bättre än i svenska butiker om man har tålamod att vänta en vecka eller två (beroende på vilket land man handlar från)
 
Berker hdmi insats passar väl i exxact ram?
 
Hittade uttag på lite olika sidor, bl a dessa som jag tycker såg helt ok ut. Blir till att lacka om dom.
Stuff: Jag kommer även att lägga in tomma rör för ev framtida behov :)

Jag kommer även att göra den infällda ramen till tv'n betydligt större än nuvarande tv och som jag kommer att minska ner mha en dold "salning" som man kan plocka bort om man ev byter till en större tv.
hdmi.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.