Hej
Jag köpte den tråkigare varianten av vägghängda torkställningar på Coop. De är i alla fall billigare än på andra ställen. Men ribborna går åt fel håll och de är i klenaste laget.

I mitt förra hus hade jag en mattläggare att lägga in våtrumsmatta, det blev väldigt dyrt! våtrumsmatta kan man inte lägga själv då den måste "svetsas". Nu la jag klinker i stället och det blev mycket billigare. Kolla in Beckers våtrumsfärger. Gör man rätt blir det vattentätt. http://www.beckers.se/Inomhus/Vara-produkter1/Vatrum/
 
Hej, Lyfter tråden, är på jakt efter exakt en sån torkställning som på bilden, någon som vet om någon butik säljer något liknade??

Hej
Jag behöver tips om var jag kan hitta en bra, kraftig väggmonterad torkställning för tvättstuga.
Allt jag hittar är väldigt enkla och klena konstruktioner (typ på Smarthem, Coop, Ikea).
Jag vill ha något rejält. Jag skulle helst vilja ha en konstruktion där pinnarna man hänger tvätten på ”sticker ut från väggen” istället för tvärgående typ ”tvättlinor”.
(Så här vill jag INTEatt det ska se ut: http://www.smarthem.se/59/p/torkstallningar/torkstallning-alma-vaggmonterad-fallbar/)

Tidigare hade IKEA en väldigt bra fällbar torkställning som jag använde i mitt förra hus när jag renoverade tvättstugan. Se övre högra hörnet på bilden: 3LBCBN2QDK2NV33J_3LGIGSESBIDI8UOU_____resize_s_800_0.jpg

Vet någon vad den hette och om man kan få tag på liknande någonstans?

Som bonus skulle jag också vilja ha tips på en lådmonterad, utdragbar strykbräda. Ikea hade en tidigare som även den har gått ur sortimentet. Smarthem har en men den är lite dyr…[/QUOTE]
 
Nej

Jag har också letat efter den torkställningen, hittade nån som sålde på ebay där döpt till FROST, om det var namnet eller det är det nuvarande namnet på en fristående modell, i vilket fall så tröttnade jag på att leda och byggde en själv, visserligen fälls den åt andra hållet men kom undan med 3 st för 1300 kr, och den blev rejäl,
bökigast var att svetsa fyrkantsröret men fick låna en svets och det gick hyfsat efter ett par försök. sen billig färg och ett par lagerhus, kanske inte den vakraste skapelsen jag åstakommit men definitivt den jag är mest nöjd med.
Lite bilder som inspiration och motivation till den som har tid över. Kan bara säga att hänga tvätt just nu är ett nöje!
8qv5.jpg
8fd2.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
jnse och 4 till
  • Laddar…
phuu! tur att den du länkade till inte var rätt. trodde mina 3 veckors slit var i onödan.

vet inte om du missat poängen lite, vi letade eller vissa gör kanske fortfarande, men pinnarna ska inte gå parallellt men väggen, min översta hänger på 180 cm över golvet, och är det inte öppet från ett håll får man pilla in kläderna mellan stängerna, de ska vara öppna (sitta fast i en sida) och den ska vara fällbar som Ikea frost som syns på vissa bilder, sen om den är robust eller varför de slutat med att sälja den vet jag inte.

Jag har redan en vettig även om den blev dyr och tog ett par timmar (c:a 40h)
 
Snyggt pjapen, precis vad man letar efter.. :) Vi skulle klara oss utan fäll funktionen, synd att man inte kan svetsa.. :confused:
 
Redigerat:
Det va ju så den inte skulle se ut....
 
kanske kan man hitta ett gammal torkskåp och få pinnarna därifrån?
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.