vojma skrev:
Vänster sidodörr:
Då jag mestadels köper nakna maskiner så förvaras de här. Monterat fast de fyra laddare som behövs för mina verktyg. Har även monterat en kupévärmare för att batterierna ska laddas ordentligt vintertid. Plats för sex EssBox längst ner.

[bild]

Monterat en sladdvinda från Biltema och vänt på kontakterna. Drar ut denna för att få ström till laddarna. Måste dock byta sladd i denna då den blir alltför styv vid -15 grader

[bild]

Bakdörrar:
Byggt en hylla tvärsöver för att få enkel överblick av verktygen. Gjort hållare för långvattenpass och diverse annat.

[bild]

På golvet har jag fräst räls som underlättar att få in och ut bordssågen (Makita 2704 med tillhörande stativ)

[bild]

Vänster sidohylla:
Överst en bra att ha-hylla, här samlas det mesta som man inte vet var det ska vara. Nedanför, kompressor och fräs (DeWalt). Längst ner spik 60-100mm.

[bild]

Höger sidohylla:
Mestadels spik, skruv, klammer, kilar och sånt. Här ligger även större verktyg som koben, brytjärn, gipsvinkel samt vissa sladdverktyg.

[bild]

Hylla vid höger sidodörr:
Förbandsväska, rondellskivor, spännremmar, häftpistoler och tape.

[bild]

Inre hylla:
Mestadels latex, sättlim, silicon och sprayfärg. Gjort en hållare för sågbänk av 18mm plywood

[bild]

På golvet:
Väskor till spikpistoler, sticksåg, sänksåg mm.

[bild]

Inrett en systainer för mina dosfräsar.

[bild]
Snyggt. Nu fick jag lite tips till min Berlingo.
 
Köpt diodbelysning som ska monteras i hyllorna så att man hittar saker i mörkret.

ImageUploadedByTapatalk1388925692.348335.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


ImageUploadedByTapatalk1388925716.067273.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Edit. Dubbelpostning.
 
Snyggt! Vad hade man gjort utan skjutdörrar på bägge sidor? Underlättar nåt så fantastiskt!
 
Ja det var därför jag bytte bil förra hösten.
 
vojma skrev:
Vänster sidodörr:
Då jag mestadels köper nakna maskiner så förvaras de här. Monterat fast de fyra laddare som behövs för mina verktyg. Har även monterat en kupévärmare för att batterierna ska laddas ordentligt vintertid. Plats för sex EssBox längst ner.

[bild]

Monterat en sladdvinda från Biltema och vänt på kontakterna. Drar ut denna för att få ström till laddarna. Måste dock byta sladd i denna då den blir alltför styv vid -15 grader

[bild]

Bakdörrar:
Byggt en hylla tvärsöver för att få enkel överblick av verktygen. Gjort hållare för långvattenpass och diverse annat.

[bild]

På golvet har jag fräst räls som underlättar att få in och ut bordssågen (Makita 2704 med tillhörande stativ)

[bild]

Vänster sidohylla:
Överst en bra att ha-hylla, här samlas det mesta som man inte vet var det ska vara. Nedanför, kompressor och fräs (DeWalt). Längst ner spik 60-100mm.

[bild]

Höger sidohylla:
Mestadels spik, skruv, klammer, kilar och sånt. Här ligger även större verktyg som koben, brytjärn, gipsvinkel samt vissa sladdverktyg.

[bild]

Hylla vid höger sidodörr:
Förbandsväska, rondellskivor, spännremmar, häftpistoler och tape.

[bild]

Inre hylla:
Mestadels latex, sättlim, silicon och sprayfärg. Gjort en hållare för sågbänk av 18mm plywood

[bild]

På golvet:
Väskor till spikpistoler, sticksåg, sänksåg mm.

[bild]

Inrett en systainer för mina dosfräsar.

[bild]
Ser riktigt jäkla bra ut!
Mycket grejer men ändå bra överblick och ordning.
Måste ta tag i min jäkel också (renault trafic) men har inte bestämt mig om jag ska ha en ny bil till våren eller om jag ska ha han 1 år till.

Vad jobbar du med? Tyckte det var en jäkla skum blandning på verktyg.
 
Jobbar mestadels med inredningssnickerier men ibland blir det fönsterbyten, ibland takplåt, ibland kakling…

Tycker om att ha det mesta med mig.

Nackdelen med min inredning är att det är svårt att få med sig stora saker. Ett paket isolering går bra men ska man in med 2 så får man pressa. Likaså skivor, dessa måste klyvas för att gå in.
 
vojma skrev:
Jobbar mestadels med inredningssnickerier men ibland blir det fönsterbyten, ibland takplåt, ibland kakling…

Tycker om att ha det mesta med mig.

Nackdelen med min inredning är att det är svårt att få med sig stora saker. Ett paket isolering går bra men ska man in med 2 så får man pressa. Likaså skivor, dessa måste klyvas för att gå in.
Tänkte precis skriva det, material går ju inte att få med sig. Då måste ju släp med eller få det utkört
 
Mikael_L
vojma skrev:
Vänster sidodörr:
Då jag mestadels köper nakna maskiner så förvaras de här. Monterat fast de fyra laddare som behövs för mina verktyg. Har även monterat en kupévärmare för att batterierna ska laddas ordentligt vintertid. Plats för sex EssBox längst ner.

[bild]

Monterat en sladdvinda från Biltema och vänt på kontakterna. Drar ut denna för att få ström till laddarna. ...osv ...
Snyggt.

Hmmm, jag tyckte jag precis hörde ett drägglande från lolle ... , kan jag hört fel? :D

Snyggt och bra ordning på maskiner, verktyg och saker, men det är väl arbetsmaterialet som ställer till det kan jag tänka. När det börjar bli fullt med regelbitar, plåtvinklar, gångjärn, bitar av laminatskivar/melamin, passbitar, lister, plåtdetaljer osv osv ... ;)
 
  • Gilla
bobas
  • Laddar…
Snyggt att se hur din bil blev tillslut! :) Fulla komplimanger, du tycker inte det rasslar om bilen när du kör? :)

Kikat på en lösning inspirerad av Bott's system. För att ha Essboxarna stående längsmed väggarna. För att öka så mycket bredd inne i skåpet som möjligt. Behöver kunna få plats med stora maskiner, ugnar, kylskåp och kompressor aggregat i vanlig skåpbil.
 
ImageUploadedByTapatalk1389872052.674460.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så ja...
 
Fy, vad du retas vojma. Både nästan tom/städad och stor arbetsbänk. Gott om plats runt omkring och till råga på allt en kanonfint inredd byggbil. ;)
 
Retas lite till då...
ImageUploadedByTapatalk1389878545.082282.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByTapatalk1389878620.464126.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByTapatalk1389878647.166677.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


😄
 
Mikael_L
Passa dig, så vi inte pläderar hos moderatorn för en permanent "ban"

:p :p
 
  • Gilla
vojma och 1 till
  • Laddar…
Ähum.... El-centralen & Lysrörsarmaturerna i tak vilken kappslings klass på dom???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.