Svar: 2 / 4 sensorer /

Motivering:

Nu då jag inte längre är vacker o ung
Har jag med åren blivit alldelses för tung
Rund o trind
Ja, jag vill inte bli påmind
Men nu! Vad är detta
Jag frågar med rätta
Det värsta jag sett
Den mäter ju fett
Med denna jag lätt skulle kontrolera
Om jag borde banta mera!

"Överviktig 62-årig man"

Dan Åström
Aronsgatan 2
94162 Piteå
 
Rätt svar. 2. 4st.

Jag och min sambo skulle bli jätteglada för vågen. Min sambo har gjort en viktoperation för att lättare må bra och jag tragglar på egen hand. Jag har ett rörligt jobb men får lätt skador på kroppen därför skulle det vara intressant att se om det är muskler eller kroppsfett som minskar de veckor när träningen uteblir. Det är även väldigt intressant att det går att mäta allt detta genom en våg.
 
4 sensorer (svar 2)

Snart pensionär och då gäller det att ha stenkoll på sin vikt.
 
Den har fyra st.

Jag har gått in i ett vad. Ett mycket dumt vad som jag absolut INTE får förlora. Vadet handlar ju såklart om att gå ner i vikt. Jag älskar statistik men tycker det är så jobbigt att efter man vägt sig springa iväg och knappa in det någonstans.
Nu har något vettig människa äntligen kommit på en smart våg. En våg som kan hjälpa mig vinna vadet och göra det med stil!
För kom ihåg! Det handlar inte om att vinna stort utan att göra det snyggt och med finess!
 
Svaret är alternativ 2 - 4 sensorer.
Då jag är och har varit överviktig ett bra tag så har jag nu börjat äta ordentlig kost. Att kunna följa sin utveckling med lite snyggare teknik skulle motivera mig ytterligare. Vår nuvarande våg är från 1984-85. Skulle vara hemskt kul om man vann en ny.
 
Fyra viktsensorer.

Intelligenta vågen till en intelligent tjej
som kan ha koll på vikten åt mig. :)
 
undine
Svar: 2. (4 st sensorer)


Motivering:
Nu behöver jag stöttning finna
Bli en smalare och piggare kvinna
Koll på mitt bmi
och vikten därti'
Denna våg måste jag bara vinna!
 
hahalj
Svar: 2 (4 viktsensorer)
Motivering: behöver snabbt gå ner i vikt för att lättare kunna klättra upp o ner på stegen när jag ska bygga förråd framåt våren. BMI-värdet är alldeles för högt för en som närmar sig 50-strecket alltför snabbt och barnen vill ju behålla sin pappa några år till så det måste ner. Dessutom är jag ju teknikfreak så en wifi-kopplad badrumsvåg vore ett bra komplement till alla andra uppkopplade prylar, det gör det hela mycket roligare att ställa sig på vågen! :D
 
Svar: 2, den har 4 viktsensorer!

Jag har alltid varit en sådan som både gömt undan och glömt vågen. Det är ju "spegelbilden som räknas", därav vi inte har någon helkroppsspegel i hemmet heller!
Nu måste jag erkänna att tekniken övertalat mig!
Denna våg skulle ju vara så praktisk och samtidigt ge den där motivationen man behöver för att fortsätta slita på gymmet som man nu gjort hittills under det nya året!
 
Min motivering till att vinna den vita vågen:

Slut på ensamheten för en "gamm, fet käring"! Tänk att äntligen få en livskamrat! Vi ska prata lipider och massor av min body ska vi indexera om, jag och min intelligenta vän... :rolleyes:
 
Hur vet vågen hur fet man är?

Om man står på ett ben är man magrare då :cool:
 
fyra är svaret. Alltså alt 2
den skulle ge mig och hela min familj mer inspiration att gå ner till hälsosam vikt !
 
Svar 2: (4st)

Jag har inte lättelätt att gå upp i vikt,
vilket inte alls är sunt på sikt.
Jag trycker i mig massa skit,
utan att någon gång åka dit.
Så till slut kanske det bara säger stopp,
och till slut slutar mitt blodomlopp.
Jag vill därför nu ha en våg,
som kan väga allt och även till min insida såg.
Jakten på procenten är nu igång,
nya löparskor, mobilficka och min favoritsång.
Till slut är mitt löpsteg väldigt lätt,
och vågen visar sjunkande procent på mitt fett.
 
Fyra sensor!

Har just börjat träna med syfta att både bygga kondition och styrka. Inne på andra veckan nu och en smart våg vore en härlig motivhöjare på vägen neråt :)

-J
 
Svar: Alt 2. 4 sensorer
Jag har blivit så mager om bena, tillika om armar och hals. Ofrivilligt, pga att min mage tycks betrakta de flesta födoämnen som en personlig förolämpning. För hälsans och välmåendets skull behöver jag öka mitt BMI rejält och gå upp många kilo, gärna i form av fett. Den här vågen skulle underlätta mycket!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.