Hej när jag var hos byggnämnden hos kommunen tidigare fick jag höra att jag möjligtvis hade rätt till bullerplank.

Finns det någon här som fått ett gratis bullerplank och isåfall hur ska jag gå till?

Eller har jag bara missförstått allt och hon menade att jag kunde få godkänt att bygga ett eget?

Vem vänder man sig isåfall till för mätningar etc. ?

MVH
 
Kontakta kommunens miljökontor för mätning.
Om du har rätt till gratis bullerplank tror jag du (om mätningen viser för högt värde) måste ta det med den som skapar bullret.
 
Jag har en 70-väg angränsande tomten, om denna bullrar "tillräckligt" så kan jag alltså ha rätt att få ett plank uppsatt gratis?
 
Det finns de som har fått det. Jag vet också om folk som har fått bidrag till fönsterbyte.
Snack med någon som kan, typ en miljöinspektör.
 
Man kan få bullerplank, fönsterbyte och extra isolering gjort gratis för att sänka ljud från bilar, tåg, flygpla och annat. Men om just du har rätt till det kan inte vi i forumet inte svara på utan du får kontakta kommunen som nämnts innan.
 
Vi har fått det erbjudandet för en fastighet som vi äger som ligger nära en större väg och järnväg. För vår del så var det i sådanafall fönsterbyte som vore aktuellt men bidraget täckte knappt 1/3 av kostnaderna och fönstren är inte dåliga så det blev inget av det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.