Ska dra ny värme. Är lite inne på golvvärme men då har jag läst att man minst måste ha 25cm isolering. Och då blir grunden kallare! Så jag funderar på att lägga plast på backen i grunden sen cellplast på det. Sen ha lite mindre isolering i golvet så jag får lite spillvärme till grunden?

Har tillgång till billig ved så eldar gärna lite mer för att få torrt och fint i grunden! Men kommer de bli tillräckligt varmt i rummen om jag har ca 170-195 iso? Ska ha en vedspis som värmekälla med acktank. Tänker jag helt fel eller vore de en bra ide?
 
Redigerat:
Tack, mkt bra info! Fast nu var det själva iden med golvvärme i ett gammalt hus med torpagrund som jag undrade över? Får jag tillräckligt med värme i rummen och får lite spillvärme ner till grunden så vore de kanon! Men två problem jag tänker är, 1 Inte får tillräckligt varmt i rummen. 2 att de blir för varmluft som går neråt och möter den kalla och de blir kondens?
 
S
Gräv ut, gjut platta med golvvärme istället.
 
Var faktiskt inne på de först. Men finns risk att de ändå blir problem och då kan jag inte göra något åt det! http://www.lfs-web.se/krypgrund-platta.htm skillnad om man kan ställa hela huset på plattan och dränera ordentligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.