Hej!

Någon som vet om man kan få ta i en sådan fästbygel som är på bilden ?

Råkade att trampa i sönder den när jag trevade fram i mörkret i källaren :(

Ska sitta i en takdosa , vet inte annars hur man ska kunna fästa upp ifö keramiksocklen igen ... ?
 
  • 20140113_185452.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Svetsa ihop den.
 
Eller löd ihop den, eller bocka till en ny likadan av lite hålband. ;)
 
Är det en E27-sockel i porslin alá IFÖ som återfinns typ överallt man än går så går det utmärkt att skruva mellan dosan o betongen med t.ex gipsskruv lr annan lämplig skruv.
Ä de trä lr annat poröst mateiral, skruva direkt i,borra o plugga om de gips.
 
Har nog slänt hundratals av dessa :p Man har nog nyttjat större delen av ordboken när man monterat och demonterat dessa. Ushh. Dock håller armaturen i 200år om man bara låter den vara :)
 
E
Enligt IFÖ själva är det bara silikonringen på de kapslade armaturerna som, vid rätt handhavande, har en kortare livslängd på endast 30-40 år. Kvalitet.

Angående bygeln så tror jag det är lättast att antingen ta någon tjockare plåtbit och klippa och borra så som den ska vara. Alternativt höra med någon lokal elektriker om denne kan spara nästa.

Men spara för allt i världen den där centrumskruven. Den gängan återfinns bara på krokar för takdosor idag.
 
Nja, takkrok och koppelskruv på gamla fönster. Är nån UNC-gänga har ja för mig. En kollega har kollat hos en större leverantör av infästningsmaterial, och gängan finns att få tag på som skruv med div längder o skallar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.