Vilken tillverkare använder du?

  • Antal röster
    48
Har köpt från siten som länkas i TS första inlägg två gånger utan problem, iof nog ett år sedan sist. Snabb leverans och bladen har varit bra, de är inte riktig på nivå med feins blad, men skulle saga att de är likvärdiga med de bosch jag testat. Skrapor, slipklossar osv är likvärdiga med andra jag testat, men betydligt billigare. Annars så är Imperil Blades riktigt bra, nog de bästa jag använt. I trä ger det snyggare snitt än något annat jag testat, de är antingen skarpare eller så har de bättre tandning, vet inte vad det beror på. Finns t.ex på verktygsproffsen.se, men går säkert att hitta utomlands också. Jag kör feins maskin, men de bör vara bra även på andra.
 
Köpte två Boschblad på Cheapy/Motala idag då de hade 50% off på dem (förmodligen bara enstaka modeller).
 
Biltema
 
Köpte på biltema och bladen hade en annan hålindelning än Meec maskinen.
För övrigt så tycker jag Meecen fungerar bra för det lilla jag använder den. Köpte den enbart för att kapa dörrfoder då jag skulle lägga om golv för några år sen. Nu används den kanske två gånger om året, så den duger gott. ;)
 
Totem skrev:
Köpte på biltema och bladen hade en annan hålindelning än Meec maskinen.
För övrigt så tycker jag Meecen fungerar bra för det lilla jag använder den. Köpte den enbart för att kapa dörrfoder då jag skulle lägga om golv för några år sen. Nu används den kanske två gånger om året, så den duger gott. ;)
Jag löste hålbilden genom att borra två små hål.
 
Köpte nyligen multimaskin på Lidl, deras märke parkside, samt flera extra paket med diverse sågklingor och sandpapper osv. Kan bara säga att jag är positivt överraskad, maskinen har fått jobba hårt och blir rätt varm men har hittills fungerat utan problem och är hyfsat stark trots det är en batterimaskin. Bladen tycker jag har hållt relativt länge, har under senaste renoveringen gjort av med två halvmåne och två mindre blad, men med allt de bearbetat så tycker jag det är okej. Kanske bra med ett lyft av denna tråden för nya input ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.