Veckans tävling vecka 1:
Tävling: Håll nyårslöftet med den intelligenta vågen

wifivag.png

Har julmaten gjort att du ännu en gång svurit till nyårsgudarna att du ska träna hårt i ett helt år? Håll koll på träningsutvecklingen med en Fitbit Aria Wifi-våg, vågen som mäter både vikt, kroppsfett och BMI. Uppgifterna sparas så att du enkelt kan följa din utveckling direkt via mobiltelefonen eller datorn.

Denna veckan drar vi två vinnare och du väljer själv om du vill ha en svart eller vit våg.

Totalt värde: 2 200 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många viktsensorer är vågen utrustad med?


1. 1
X. 2
2. 4

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 17 januari.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Coolstuff Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Coolstuff för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
peterwesterlund och 1 till
  • Laddar…
Den har 4, så svaret blir 2.

Jag tycker att jag ska vinna så att jag slipper köpa en själv, och slipper göra frugan gravid igen så jag kan väga mig på BVC som jag gjorde under tiden hon bar på de två små grabbarna som springer runt hemma. ;)
 
Svar: 2 (4 sensorer)

Den här rackaren ska varje dag påminna mig om det jag redan vet, dvs hålla nere portionsstorlekarna, låta bli godishyllan, att välja skidspåret framför fotöljen och ta cykeln iställetför bilen. Egentligen bryr jag min inte så mycket om vad jag väger, utan det jag vill ha är en hjälpreda som hjälper mig att upprätthålla goda vanor.
 
2. (Fyra sensorer)

Eftersom man snart har trådlös koll på hela husets kondition och funktion,kanske det kan vara bra att ha koll på det viktigaste av allt,...familjens hälsa.
Med en trådlös intelligent våg är man en bra bit på väg,och får en fin hjälp i jakten på kilona...
 
Redigerat:
Svar 2 - Fyra sensorer

Allt går, det har jag lärt mig. -21kg på 20 månader. Ingen diet bara sunt förnuft och träning. Har inte mått så här bra på nästan 10 år. Nu är målet att bli stark! Den här vågen hade varit en härlig pepp och ett roligt sätt att följa min utveckling på. 2014 kommer bli ett fantastiskt år!
 
j.f.s
2. (Fyra sensorer)

Fett är inte hett! Jag är för fet och vill bli het, Vågen skulle vara en mycket bra hjälp på vägen!
 
Rätt svar: 2) 4 sensorer.

Vågen är ett perfekt verktyg för att fortsätta på förra årets nyårslöfte. Älskar teknisk pryttlar och den här skulle dessutom hjälpa mig att fortsätta fokusera på hälsan!
 
Svar: 2 - 4 sensorer

Efter avklarat husbygge kan jag bara konstatera att det senaste halvårets träningsfrånvaro och ändrade kosthållning har tagit ut sin rätt. Nu gäller det att komma tillbaka till gamla vanor med vällagad kost och rutiner kring träning. En smart våg kan vara en bra start, även om det är helt upp till mig själv att ta tag i saken!
 
Svar 2 - Fyra sensorer
Vi saknar en våg i huset så man blir lite nyfiken på vad vi väger
 
Svar: 2:a, fyra sensorer

Årets nya löfte är att inte förstöra fler trappstegar och trappräcken i brorsans kåk....
 
Svar: 2 (4 sensorer)

Motivering:
Min sambo har precis startat på att jobba hårt med att gå ner i vikt efter vårt 2:a barn, sånt en våg vill hjälpa henne mycket med motiveringen.
 
D09
Svar 2
Mitt nyårslöfte 2013 var att börja träna och tappa vikt

Gick ner från 104 till 86..

Sen kom julen med tillhörande godis, mat och vin :)

Nu är jag uppe i 90 igen och skulle behöva en kick för att komma ner till målvikt 80 under 2014 :)

Sen vore det bra om sambon kunde ta dialogen om hennes vikt med vågen istället för mig :)
 
Svar: 2,
Motivering: Ska köra igång med träningen efter en höst helt utan träning. Detta pga av tokmycket att göra på jobbet i kombination med familjeliv och en helt del renoverarande... mao de vanliga ursäkterna. Jag är inte så intresserad av att gå ner i vikt utan jag vill gå upp i vikt (muskler) och då är en sådan våg helt perfekt som motivator så jag en sista gång kan få återse mina, sedan länge, försvunna magrutor....
 
Svar: 2

Sedan man slutade som markarbetare och började studera så har allt stillasittande gjort att man ökat i vikt och samtidigt så verkar alla kläder ha krympt. Denna våg skulle ge mig motivation och påminna mig om att jag måste ta tag i träningen för att åter komma in i mina kläder!
 
Den har fyra viktesensorer för hög noggranhet! (alternativ 2 alltså)

Vågen skulle ersätta min värdelösa app där jag ju faktiskt måste trycka in min vikt manuellt på telefonens små tangentbords-knappar som min tjocka byggtumme inte klarar av att trycka på.

Dessutom har vågen nu fått en stor byggtumme upp av mig på collstuff.se!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.