Det kom lite snö och det är väl inte slut än. Smältvattnet från bilen rinner mot gipsväggarna så jag tänkte borra hål i plattan där vattnet samlas. Inget direkt fall så blir ett par tre pölar. Läste om någon här på forumet som borrade 15mm hål lite här och där. Kan det vara ett alternativ? Har en "huvudpöl" där det mesta samlas. Kanske borra en större brunn genom plattan där och sedan fräsa upp ett par spår? Kommentarer?
 
Har du värme i garaget, Så att vattnet inte spränger i hålen? Salt och betong går inte bra ihop, är inget bra att borra upp så det blir lättare för saltet att äta på betongen. Men Om du inte har det problemet så är det bara att bila upp för en brunn, då du har en gruss bäd under platan antar jag som dränerar bort vattnet.
 
Värme i form av element (konvektor) som håller 15 grader i garaget. Grus under plattan. Så hyra en hammare från Bauhaus, bila ett hål och ned med en Purus golvbrunn!?
 
Jag har ett liknande problem, har ett oisolerat garage utan avlopp / avrinning och jag ska isolera garaget och flytspacka golvet.

Är det okej ur en laglig synpunkt att göra en avrinning som ett avlopp såhär? Att bara borra sig ner i sanden (vårt garage och hus står på ren fin sand)? Har funderat på att sätta värmeslingor bara för att vara 100% på att det inte fryser också.

Jag förstår ju såklart att det inte är för annat än vatten / smältvatten om det skulle vara okej att lösa problemet såhär
 
Jag misstänker att om det ska utföras såsom miljökontoret vill så är det oljeavskiljare som gäller. Om det ens får sättas avlopp i garaget, det är inte alla kommuner som tillåter det har jag förstått.
 
Som jag förstått det så är det alltid ok att borra en brunn om man bara parkerar i garaget. Men om man är osäker så är det bara att ringa kommunen.
 
Säkert olika från kommun till kommun så kolla med dem du
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.