Hej! Jag har investerat i en kompaktlaminatskiva till vårat nya kök. Nu är min fråga om någon här har erfarenhet av att fräsa/såga i denna skiva. Blir det ett bra snitt med en överhandsfräs? Vad ska man för stål?
jag tänker att man gör en mall ibtyp mdf eller liknande så att man får ett stadigt snitt men blir det en snygg kant?(detta är ju viktigt vid underlimning då kanten kommer att synas...

tackar för svar! /Håkan
 
Ja, det går bra att fräsa. Jag sågade ut med sticksåg först och fräste sedan. Efter fräsningen så slipade jag kanten med fint sandpapper (P240).
 
Hej! Nu blev det så att jag inte ska underlimma någon diskho utan behöver bara kapa skivan på kortsidan. Ska jag köra med en fräs, sticksåg eller sänksåg. Vad ger bäst snitt och behöver man köpa någon speciell klinga/blad typ för sten eller går det med en fintandad träklinga?
 
H hakankj skrev:
Hej! Nu blev det så att jag inte ska underlimma någon diskho utan behöver bara kapa skivan på kortsidan. Ska jag köra med en fräs, sticksåg eller sänksåg. Vad ger bäst snitt och behöver man köpa någon speciell klinga/blad typ för sten eller går det med en fintandad träklinga?
Står inför samma sak. Hur gjorde du hakankj?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.