Vad är det för vitt "pulver" bakom panelen??
Håller på att bygga ut och har börjat riva panel,och bakom panelen sitter ett tunt lager med pulver liknande matreal,inte under hela panelen utan ca 1meter nedifrån och upp.Det är en gammal timrad kåk som det sedan sitter vind papp och sedan panel direkt på.Trät ser friskt ut och värkar inte angripet. Verkar som det ska ha sprutats på vind pappen
Vad är det??
bifogar en bild:
 
  • 100_2096.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det skulle kunna vara kalk, för att hålla möss och råttor borta. Det är väl inte mögel eller svamp?
mvh
greenbay
 
Jag hade ringt till anticimex och bett dem komma ut och kolla upp.
Pratade med min bror som fick byta ut all trä i sitt gamla hus pga hussvamp för ett antal år sedan och han berättade att när det gällde hussvamp så bröt svampen ner trät innifrån så det kan se färskt ut från utsidan men ändå vara angripet.
Nu hoppas och tror jag inte att det är hussvamp, men för din egen skull kanske det hade känts tryggare och få det kollat.
 
  • Gilla
mATMag109
  • Laddar…
Jag tycker inte det ser ut som hussvamp, den brukar lämna att brunt kanelliknande pulver efter sig, och en yta på virket som ser nästan förkolnad ut. Men någon annan form av svamp kan det förstås vara.
 
Vad fick du för svar efter Anticimex besök?

E eddie skrev:
Vad är det för vitt "pulver" bakom panelen??
Håller på att bygga ut och har börjat riva panel,och bakom panelen sitter ett tunt lager med pulver liknande matreal,inte under hela panelen utan ca 1meter nedifrån och upp.Det är en gammal timrad kåk som det sedan sitter vind papp och sedan panel direkt på.Trät ser friskt ut och värkar inte angripet. Verkar som det ska ha sprutats på vind pappen
Vad är det??
bifogar en bild:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.