Vi hade tänkt lägga in askparkett, flytande på platta med vattenburen golvvärme, måste man limma not och spont eller är det bara att "klicka" ihop.

Hur har ni andra gjort, blev det bra ?

Följde ni golvvärmefabrikantens rekomendationer om att tex.

Låta golvvärmen vara påslagen (max 20 °C) 3 veckor innan läggningen, för att sedan vara avstängd 48h innan dagen för läggning, och sedan som tidigast slå på värmen 1 vecka efter läggning, eller är alla rekomendationer bara overkill ?
 
Jag köpte ett parkettgolv som heter Woodmaster (http://www.alfort.se/) och det är förlimmat så man slår ihop det som ett vanligt klickgolv och sen efter 24 timmar har limmet härdat och du har ett limmat parkettgolv. Jag tyckte också att det var mycket bra passform så man märker inte en enda skarv faktiskt kanon! Jag valde ekparkett. Ett tips är att du beställer med slagkloss och slagjärn för det krävs en handslägga för att slå ihop det när det är förlimmat. Jag fick ge ca 300 kr/m2 vid köp av 40m2. Jag gjorde inte som det stod på paketen till punkt och pricka. Jag lät golvet ligga i obruten förpackning med ca 20grc inne i 4 veckor och sen stängde jag av golvvärmen medans jag la golvet och satte på värmen efter 2 dagar. Jag skall väl tillägga att värmen har varit på på betonggolvet i ca 4 mån innan för uttorkningen av betongen. Idag har golvet legat i 2 mån och jag har inte sett att det har hänt något med golvet.

Lycka till
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.