har ett hus med vatterburen värme elpanna som jag tänker stänga under vintern,har tömt och blåst samtliga element samt vattenrör,fyllt golvbrunnar med frostvätska.yta med källare är 80 kvadrat ,tänkte köra två oljefylda 2 kw elelement med fläkt räcker det någon som vet ?
 
Om det räcker beror väl på vad du vill ha för temp.
Mitt hus på 170kvm klarar att hålla runt 12-13 grader inne vid -30 ute med ca 5kW värme, 4 kw skulle garanterat räcka att hålla 10 grader där.
Varför kör du inte elpannan istället, känns ju enklare?
Har du tömt elementen så rostar dom ju.
 
Precis, borde det inte gå att ställa in pannan på att köra underhållsvärme? Radiatorerna på lägsta läget.
 
Leifgv skrev:
har ett hus med vatterburen värme elpanna som jag tänker stänga under vintern,har tömt och blåst samtliga element samt vattenrör,fyllt golvbrunnar med frostvätska.yta med källare är 80 kvadrat ,tänkte köra två oljefylda 2 kw elelement med fläkt räcker det någon som vet ?

Det var de märkligaste åtgärder jag hört talas om, med dom förutsättningarna du har Hur hanterar du frostskyddsvätskan från dina golvbrunnar sedan?
Vad gör du åt dom rostande radiatorerna? slänger du dem om några år då eller?


Skulle lätt kunna kalla det för hjärnsläpp.
 
Inte märkligt alls,har råkat ut för strömavbrott två gånger på fyra år med vattenskada som följd inte så kul och ganska kostsamt,med oljefylda element ingen vattenskada gäller bara underhållsvärme,frostvätska 2 liter inte glykol,rostskada och hjärnsläpp möjligt!
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.