Jag har nu fått hem handdukstorken som jag beställt, det jag funderar på är hur jag effektivast kopplar in den, den är 60 cm bred och 110 cm hög, i varje hörn finns det en 1/2 tums anslutning, det följde med två proppar att sätta i dom hålen som inte används, min tanke är att ansluta ventil/termostat längst upp till höger och returen längst ner till vänster, vad tror ni?
 
Så kan du förstås göra, men det går även att sätta en sån här längst ner i något av hörnen, då får du kanske snyggaste rördragningen då du bara behöver gå till och från samma hörn!
http://www.rinkabyror.se/artikel/purmo-ventil-for-handdukstork/

Just den där är för Purmo-torkar, men jag gissar att finns något liknande för den typ av handdukstork du har skaffat. Kolla där du köpte den!
 
Man brukar koppla in in- och ut-lopp i nedre hörnen...
 
Och, ja, så finns det faktiskt "delare" som gör att man kan koppla in både inlopp och utlopp i samma "hörn". Jag tror det är Svedbergs som har en sån ventil...
 
Krilleman
Spekeröks länk är riktigt snygg, men denna passar inte riktigt till alla handdukstorkar här hittar du ett alternativ. Denna är även lättare att få en vettig injustering på då det sitter en helt vanlig MMA-ventil.

4045802.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi säljer och monterar nordhems handukstorkar kan tilläggas, ventilpaket som finns att köpa är komplett med stigaröret likt krillemans tydliga bild.

Mvh
 
Jag var mest nyfiken på vilket som ger bäst cirkulation
 
Jag har en sådan med in/ut i samma inlopp i nedre högra hörnet, funderade också innan jag fick igång det om värmen skulle sprida sig. Det gör den, jämnvarmt över alla galler, inga problem. Absolut snyggaste installations-sättet.

Har Nordhem varianten, du behöver ingen termostat på dessa, du kommer ha på den på max hela tiden ändå. Om du vill strypa flödet, finns förinställningsventil under hatten till vänster.
 
Krilleman
Tommmy skrev:
Jag var mest nyfiken på vilket som ger bäst cirkulation
Ingen skillnad
 
Nu är jag inne på att ha dold termostatventil och termostat med lös givare, skulle det fungera att ansluta i dom två nedre hålen i handdukstorken?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.