Svar: x

Jag vill slippa - gå runt och släcka allt manuellt som barnen tänder, slippa gå rundan och tända när man kommer hem, slippa gå runt och släcka när man går och lägger sig. Slippa gå ur bilen för att autoport-nyckeln är i andra bilen. Jag vill vakna upp till doften av kaffe. Och varför varför skall jag betala månadskostnad för dessa tjänster när man kan sätta upp det en gång för alla själv?
 
Svar: X. Den har extern antenn

Att kunna automatisera belysningen samt att få koll på elförbrukningen, måste vara suveränt! :D
 
Svar: X

Tomten glömde mig på julafton trots att jag varit snäll... vore kul om ni fixade det tomten missade...
 
Den ska släka efter mina barn. Så behöver jag inte tjata och stämmningen hemma blir bättre.
 
Svar: X

Anledning: Så jag kan koppla ihop min HC2 med en som står hos svärförädlrarnas stuga. Så man inte åker dit i onödan om den ändå brunnit ner eller liknande. :)
 
D
Svar X

Detta skulle vara starten på nästa steg i min hemautomation, speciellt spännande att koppla ihop med trädgårdsbevattningen!
 
Vad händer?
Blir det ngn vinnare?
 
Ja, tävlingen är ju slut och vinnaren skulle ha utsetts i fredags, så hur blir det?
 
D09
Får hoppas det inte hänt något med ansvarige.
 
Det verkar som om dom har förlängt med en vecka eftersom dom i måndagens nyhetsbrev skriver om tävlingen.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
X. Den har en extern antenn

jag behöver denna för min nuvarande anläggning av annat fabrikat funkar inget vidare ! och grannen har fibaro home center som funkar mycket bra !
 
Svaret är X, en antenn

Motivering:
Det vore skönt att skriva pappa på näsan med något som verkligen fungerar, hans lösning med Tellstick är inte tillförlitlig.Fibaro HC2 med dubbelriktad kommunikation vore en dröm. Jag har ju några år kvar innan jag skall flytta hemifrån.
 
Svar: X, extern antenn.

Vore fint att få implementera detta system i den "pågående" övervåningens elsystem (som för övrigt har alla möjligheter till anpassning ännu ). Har testat andra lösningar tidigare som inte levt upp till löften man ger. Underbart med något som fungerar.
 
Svar X, 1st extern antenn

Vore grymt o få tillhandahålla en HC2 så man kan få tyst på frugan om att man har "prylar" som inte funkar.
Just nu tänds o släcks lampor hej vilt med ett lite billigare system. :)
Samt en av dom större grejerna för mig som villaägare att få mata på med ett antal Flood-sensorer så man kan känna sig lugn över att det inte är läckage nånstans.
 
Svar: X.

Kommer inom drygt en vecka flytta till hus och har länge drömt om att få automatisera så mycket som går. Ett smolk i bägaren är att jag nyss blivit uppsagd så allt utom det mest nödvändiga kommer få stryka på foten. Ett snajdigt paket från m.nu skulle vara välkommet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.