20140108_072224.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20140108_072241.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20140108_072246.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vill samtidigt att det ska se stilrent ut.
Kom med råd och idéer. =)
 
En klätterväxt till vänster om innerdörren.
En dörrmatta i hallen.

Vill du att det ska se livfullt ut så rekommenderar jag en hög med skor. Sen kanske du behöver ett nyckelskåp, laddstation för mobilen, en skotork mm.
 
Dörrmatta känns ju som nummer 1. Var hänger du av kläderna? En bild tagen från den vänstra sidan mot höger skulle hjälpa.

Det finns ju smala hallmöbler med hyllor alternativt med hängare som du skulle kunna sätta till vänster om dörren. Någon mindre enhet för att hänga nycklar på kan ju som sagt vara bra.
 
En klätterväxt till vänster om innerdörren.
En dörrmatta i hallen.

Vill du att det ska se livfullt ut så rekommenderar jag en hög med skor. Sen kanske du behöver ett nyckelskåp, laddstation för mobilen, en skotork mm.​
Dörrmatta känns ju som nummer 1. Var hänger du av kläderna? En bild tagen från den vänstra sidan mot höger skulle hjälpa.

Det finns ju smala hallmöbler med hyllor alternativt med hängare som du skulle kunna sätta till vänster om dörren. Någon mindre enhet för att hänga nycklar på kan ju som sagt vara bra.​
Dörrmatta, hatthylla samt skoställ syns tyvärr inte på bilden. ska infoga en bild från andra sidan senare under dagen.
 
Jag tror hallen blir mysig om du bryr dig om besökaren och gör det bekvämt. T ex kan du ha

- En sittplats för när man ska ta av sig skorna.

- Klädhängare att hänga av jackan på.

- En skohylla att ställas skorna på.

- En spegel att kolla frisyren i.

- En hylla/byrå för övriga saker man tar av och på när man lämnar huset.

En fin matta att sätta fötterna på.

Det är också trevligt blicken möter något fint precis när man kommer in i hallen, t ex en tavla eller en blomma.

Inspiration;

hall3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hall hemma hos Kattis http://hemmahoskattis.wordpress.com/category/hall/

hall2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hall hemma hos Kattis http://hemmahoskattis.wordpress.com/category/hall/

hall1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hall från Annettes hem & trädgård http://annehem.blogspot.se/2012/08/inspiration-hall.html
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Tack för ditt svar Marlen men så ser hallen ut från andra sidan.
20140108_173822.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag håller med, en grönsak av någon form, hängväxt eller klätterväxt.

Bryt av det mörkgråa och vita med någon färg, stilrent behöver inte betyda att allt ska vara svart och vitt.
 
Ta bort den där trista spotlightlampan och sätt dit något med mera färg och volym.
 
Det är väl "ljust och fräscht"-syndromet som slagit till på alla cylindrar.

Vitt skoställ, vit spegelram och vita tavelramar mot vita väggar.

Och, inte förvånande, vita garderobsdörrar, vita golvsocklar, dörrfoder och dörr.
Samt som pricken över i, en off-white matta.

En elak uppräkning, jag vet, men se sanningen i vitögat ( :) ).
Det behövs färg helt enkelt. Var du börjar spelar nog inte så stor roll.
Men eftersom ytterdörren bryter av stilen (men såna där säkerhetsdörrar ser inte så roliga ut), skulle jag nog börja med ett färgglatt draperi framför den!

Tillägg:
Och, som Marlén påpekar, skall du naturligtvis ha en sittmöbel i hallen.
Gärna i form av en låg byrå, som kan användas som förvaring för vantar och mössor.
Och en högre byrå i samma stil, att lägga post, plånböcker och telefoner som laddas, på.
Med många lådor för förvaring av laddare och annat smått och gott.

Och naturligtvis, som pricken över i, en anteckningstavla (whiteboard :) ) för diverse meddelanden och lappar från grannarna.

Det behövs helt enkelt lite liv i hallen, så det syns att den är bebodd.
 
Redigerat:
Lite färg. En färgad matta eller något. Matcha dina bilder i ramen med matten. Det skulle göra stor skillnad. Något litet och långsmalt till vänster om dörren längst ner, gärna i färg. (Matcha mattan)

När du tröttnar på färgen byter du bara ut den.

Jag hade en liknande hall, ungefär samma material, lika trång och smal. Varierade mig ganska friskt under de 6 år jag bodde där.

Prova limegrönt. Typ rund ryamatta.

Edit: Och den fula taklampan. ;) Köp på något som breder ut sig.
 
Redigerat:
Jag har märkt att man ofta blir fast i hallen när man har gäster så jag har barstolar och ett litet bord där man kan hänga...
 
DjackO skrev:
Tack för ditt svar Marlen men så ser hallen ut från andra sidan.
[bild]
Jamen titta, du har ju det mesta redan. Lite skumt egentligen att det ser dött ut, men det är väl att det bara är svart och vitt och inga mönster någonstans. Lite detaljer med en färg då kanske, såvida du inte känner för att måla om väggarna.
 
Hade det varit mitt hade jag satt en tapet på väggen och köpt en roligare taklampa
 
Korvgubbe
Som andra redan har föreslagit så är det främst färg som behövs.
Ta det som är enkelt att göra, måla hatthylla, skoställ, galgar, spegelram och tavelhyllorna i en iögonfallande färg som sticker ut. Det är så pass små saker så här kan man verkligen ta ut svängarna utan att det gör ont. Knallgult, orange, limegrönt, blått, lila, ja allt fungerar egentligen. Kanske kan man montera lite färgglada handtag på garderoben?
Sen saknar jag även en sittmöbel, som mycket riktigt kan fungera som förvaring om man behöver det men en enkel pinnstol gör sig den med. Vidare saknas även någonstans att dumpa allt det där som man oftast har när man kliver in genom dörren, post, vantar, hörlurar, ja allt det.
En levande växt gör även det mycket för att det ska kännas ombonat och trevligt.
 
en mönstrad tapet och ett varmare ljus, spotar blir väldigt kallt och koncentrerat i ett vitt rum. Och en grön växt :) Onödigt att klämma in fler möbler om du inte har behov av mer möbler.
 
  • Gilla
klonk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.