D09
Hej

Min förening vill ev hyra en lokal på 60m2 1,5 timme/ vecka.

Bör väl finnas någon form av försäkring. Hur brukar man gå tillväga när det är så kort tid man hyr?

Någon som gör liknande, vad betalar ni per månad?
 
D09 skrev:
Hej

Min förening vill ev hyra en lokal på 60m2 1,5 timme/ vecka.

Bör väl finnas någon form av försäkring. Hur brukar man gå tillväga när det är så kort tid man hyr?

Någon som gör liknande, vad betalar ni per månad?
Det står väl ägaren för?
 
D09
I detta fallet verkar det inte så :/

Edit:

Det vi har sönder får vi ersätta, eller glömmer att stänga fönster och det blir inbrott etc

framgick inget om självrisk. Endast att man ska ha "glasförsäkring ".
 
Redigerat:
C
Högst ovanligt att man som förhyrare av så kort tid/vecka skall försäkra. Det här måste gå att lösa via uthyraren förslagsvis att ni betalar högre hyra o de står för alla skador som kan orsakas. I botten på alla "företagsförsäkringar" som det här skulle bli, ligger en grundpremie.....= Inte "lönsamt" att försäkra
 
D09
carra skrev:
Högst ovanligt att man som förhyrare av så kort tid/vecka skall försäkra. Det här måste gå att lösa via uthyraren förslagsvis att ni betalar högre hyra o de står för alla skador som kan orsakas. I botten på alla "företagsförsäkringar" som det här skulle bli, ligger en grundpremie.....= Inte "lönsamt" att försäkra
Helt rätt, fick en offert från Länsförsäkringar nu och den ( företagsförsäljningar ) låg på 2000kr / år

Förstår bolaget som måste gardera sig ifall något händer men det blir tokdyrt för den lilla tiden man är där
 
D09
1400kr hos if

Kryper nedåt iaf..

Runt 100kr månaden kanske är rimligt?

Synpunkter?
 
Hyr en annan lokal.
 
O
Bra tips!
När man hyr en lokal så kort tid så borde försäkring ingå....
 
C
100:-är skäligt
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Odjuret skrev:
Bra tips!
När man hyr en lokal så kort tid så borde försäkring ingå....
Har ställt frågan varför dom inte har en försäkring som man köper in sig på via avgiften. Blir ju billigare för alla.

Lite svårt att hitta lokaler till vettiga priser. :)
 
C
Det är enbart en fråga att om er verksamhet inte är farligare än den som vanligvis bedrivs I lokalerna, då blir det en fareökning som gör att deras försäkring blir dyrare.

Vad görs där idag?

Vad skall ni göra där?
 
Låter jättekonstigt, och ännu konstigare att försäkringsbolagen går med på att sälja en sådan försäkring till er?

Att man ersätter det man eventuellt har sönder, samt att man får betala om man glömmer att stänga efter sig och det blir inbrott är en självklarhet, men det senare tror jag inte du kan försäkra dig mot.

Se till att inte "leva rövare" och lämna lokalen i samma skick som ni tog emot den bara.

Vad menar de med "glasförsäkring"?
 
D09
carra skrev:
Det är enbart en fråga att om er verksamhet inte är farligare än den som vanligvis bedrivs I lokalerna, då blir det en fareökning som gör att deras försäkring blir dyrare.

Vad görs där idag?

Vad skall ni göra där?
Anledningen till att dom inte hade en försäkring som man kunde köpa in sig på var att deras kunder ( företag ) redan har en ansvarsförsäkring sedan bolagstecknande.

Idag är det blandat pott, kampsport, självförsvar etc i denna ytan.

En yta i en större byggnad ( hälsocenter)

Vi kommer inte bedriva någon verksamhet som försämrar förutsättningarna :)

Vi ska syssla med självförsvar/ kampsport :)
 
D09
Anna_H skrev:
Låter jättekonstigt, och ännu konstigare att försäkringsbolagen går med på att sälja en sådan försäkring till er?

Att man ersätter det man eventuellt har sönder, samt att man får betala om man glömmer att stänga efter sig och det blir inbrott är en självklarhet, men det senare tror jag inte du kan försäkra dig mot.

Se till att inte "leva rövare" och lämna lokalen i samma skick som ni tog emot den bara.

Vad menar de med "glasförsäkring"?
Tror det är rätt stora glaspartier där och att man vill att kunderna försäkrar sig mot ifall det skulle hända något då det kan röra sig om rätt stora kostnader..

Men det är ju inte byggnaden vi ska träna på ;)

Mycket mjukare att träna på sina vänner he he

Edit:

Den if erbjöd ( billigast hittills ) var en företagsförsäkring som nämndes ovan.

Sen om villkoren är rätt för oss har jag inte hunnit sätta mig in i än :)
 
C
Jag undrar vad det är för försäkring de erbjudit er...... Kopiera/scanna/fota offerten så jag får se...

Du har meddelande!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.