7 kvm är lite litet om du ska ta emot kundbesök. ;D
Det beror ju mycket på hur mycket grejor du behöver ha där? :-/ Jag skulle nog vilja rekommendera minst 10 kvm. ;)
 
Jag har haft mindre arbetsrum än så.  Det viktiga är att du har samlade väggytor och god ventilation.

Ett tips:  Fundera NOGA på varifrån dagsljuset kommer, så att solen inte bländar eller ger reflexer.  Undvik arbetsrum med för stora fönsterytor!  

Om arbetsrummet ligger på bottenvåningen bör du aldrig placera exempelvis en dator intill något fönster.  Möblerar du så blir det väldigt enkelt för tjuvar att slå sönder fönstret för att lyfta ut datorn (utan att öht sätta sin fot inne i huset) ...
 
Hejsan!
Om man bara har det som privat kontor kan det i praktiken vara hur litet som helst. Jag hade ett i en stor klädkammare innan och det fungerade perfekt (och det var mindre än 7). Det man ska tänka på är ju främst vad du har för behov av rummet, har du 38 datorer och diverse dataprylar så kräver de sin plats + att de gör rummet varmare än normalt. Ska du bara ha en dator och ett skrivbord plus lite hyllor för diverse småsaker och papper så funkar det utmärkt ju :) Själv har jag numer växt ur den strlk av kontor då jag har många datorer och papper.. känns viktigare för mig då att ha ett luftigare rum :)

Men jag säger som någon ovan, god ventilation och placera bordet rätt i rummet så du slipper direkt solljus som bländar... så kommer det nog bli helt perfekt :) De flesta har inte behov av ett större rum om det enbart har "en funktion"..

Hyllor på konsoler funkar utmärkt om du känner att du vill ha mer förvaring :)

Lycka till!

God Jul & Gott Nytt År!
MVH Sandra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.