Funderar på att slipa betonggolvet i garaget med HTC superfloor. Men väggarna är ju resta så de kommer inte åt hela vägen in i hörnen. Har sökt men inte hittat någon bra bild på hur det blir i hörnen, och de som slipar har inte heller någon bild på hur det kommer bli. Skulle gärna vilja se hur det blir innan man beställer, jag tänker det blir riktigt fult med oslipade hörn...

Någon som har en bild eller erfarenhet av detta?
 
I garage tror jag dom inte kanslier så ofta utan man brukar måla med väggfärgen så det täcker det oslipade
I hus däremot så slipar man ända in med mindre maskiner, det kan man ju så klart göra i garage också
 
Ok ja det verkar vara så man gör, så man får måla som en ram runt hela golvet några cm ut från alla väggar. Ser ändå OK ut tror jag.
 
man kör ju bara med en mindre maskin precis som när man slipar ett parkettgolv dvs en handhållen där man viker upp skyddet så man kan köra ända emot, visst det blir ju ett litet hörn i hörnet som man inte kommer åt men tycker det borde gå att lösa på nått sätt åtminstonde få ner den klacken till samma höjd, multicutter? men jag tror inte du kommer tänka på att den lilla fläcken i hörnet är av annan "nyans" än resten av golvet, men tänk då på att inte köra in nån gammbil som läcker olja osv då får du ju ett golv med fläcktyfus =/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.