Under sommaren har jag byggt "skalet" av ett fritidshus på ca 45 kvm som ska byggas färdigt nästa sommar. Jag har dock inte bestämt mig för vad väggarna ska vara gjorda av? (träpanel/tapet/puts/boasering etc)

Är det någon som har bilder eller länkar till sidor där det finns snyggt inredda hus/fritidshus?

Till saken hör att fritidshuset ej kommer att vara uppvärmt under stora delar av vintern vilket kanske begränsar materialvalet? någon som vet?
 
Har du gjort allt själv? Hur lång tid har det tagit?

Hur väggarna skall se ut i en sommarstuga är jättesvårt! Jag tycker det svala antingen ljusa tapeter, ljust målat eller puts är snyggast. Kolla på Västkuststugans hemsida, där kan man gå en virtuell rundtur i Vision.

Vi skall bygga sommarstuga 2006, vi håller just nu på med vårt hus som måste bli klart först...
 
Ang länkar/bilder på schyssta fritidshus: Här vill jag varmt rekommendera boken Fritidshuset av Sören Thurell och Pia Ulin (Byggförlaget). Säljs genom Bokus, Ss. Byggtjänsts nätbokhandel mm. 8)
 
Min pappa som är lärare och har ett lååångt sommarlov har gjort väldigt mycket. Han börjarde gjuta plintar i våras. Sen fortsatte han arbeta, så jag vet inte hur mycket tid han har lagt ner... När jag började jobba var takstolarna resta. Under tre veckor så spikade vi upp ytterväggarna (under och överlock, isolering och papp). Monterade fönster, la plåttak, målade två varv.

Efter en sommars arbete är utsidan klar...

Ms_IT-Nisse skrev:
Har du gjort allt själv? Hur lång tid har det tagit?

Hur väggarna skall se ut i en sommarstuga är jättesvårt! Jag tycker det svala antingen ljusa tapeter, ljust målat eller puts är snyggast. Kolla på Västkuststugans hemsida, där kan man gå en virtuell rundtur i Vision.

Vi skall bygga sommarstuga 2006, vi håller just nu på med vårt hus som måste bli klart först...
 
Vi har putsat väggarna med kalkputs.
Det är ett rätt trist jobb, men det blir otroligt levande, eftersom det ju knappast blir helt plant...

Sedan har vi målat med kalkfärg och till sist ett tunt lager emulsionsfärg.

Och här är lite bilder, finns några till på hemsidan.

P5020094.JPG

P5020087.JPG

P5020084.JPG
 
Nix! Ursäkta en kanske dum fråga, men vad putsar man på? Gipsskivor eller?
 
Jag tycker det är snyggast med halvpanel, omålad självklart, och sen några ljusa tapeter på den övre halvan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.