Svaret är (x)

En fibaro skulle rädda min dag och mina nära och kära vid inbrott och eldsvåda.
Då allt fibaro gör är så perfekt, så känner mig sugen på denna produkt :)
SEdan skadar det inte att den ger ljus och glädje när jag kommer hem.
 
Svaret är: X. Den har en extern antenn

Jag har varit medlem i flera år men ännu inte skrivit något. Att vinna ett hemautomationspaket skulle innebära att jag startade min första tråd för att berätta om mina framsteg och be om hjälp från alla fantastiska forummedlemmar med inställningar och kreativa förslag på allt som går att göra med denna nyttiga och roliga leksak från Fibaro...
 
Svar: X

Jag gillar tekniska utmaningar så ett Fibaro HC2 skulle sätta mina både min tekniska kunskap och plånbok på prov. Jag bara älska beroendeframkallande elektronik prylar sådana man inte kan ha för många av :)

Med vänlig hälsning, Marcus
 
1 extern antenn.

Vi ska precis flytta in i vårt första hus. Vi har 4 barn så vi behöver ett hus som är så automatiskt som möjligt för att hinna ta hand om varandra istället för allt småpill i vardagen. Anledningen till att vi borde ha just ett Home Center 2 är för att vi kommer ha touchskärmar i varje rum och Home Center 2 är det enda system som är så snyggt att man vill ha det som "tavla" i varje rum.
 
Hello!

Svaret på frågan är: X. Den har en extern antenn.

Min motivering: Min fru är dålig på att stänga av elektronisk utrustning. Så om vi vann detta hemautomationspaket skulle både mina ben och våran (eko)nomi vinna på det.

God fortsättning!
 
Svar: X

Min kompis har skaffat sig en HC2 och får nog säga att Fibaros prylar är som Macintosh.
Super snygg design, program som skall vara lätt att komma igång för även en nybörjare som mig som inte kan knacka code för att få det att fungera.

Finns ju en hel del fräcka lösningar som i princip alla hem skulle haft nytta av.
HomeAut skulle vara en standard i alla hem :)
 
Redigerat:
X. Den har en extern antenn

Håller på och kika på att installera detta, så varför inte då ha chansen att vinna en istället för köpa?
 
Villan vi köpte i höstas är från slutet på 60-talet och vi är nu i processen att få den dit vi vill ha den. Tanken är att inreda med en flirt mot 60-talet men ändå modernt och stilrent.

Drömmen är också att ta huset till 21:a århundradet genom dold automatisering. Första steget är taget i och med att vi bytt alla gamla trötta radiatortermostater till Danfoss Living Connect. Dessa styrs nu med Danfoss egna enhet vilken ju inte är så smart i jämförelse. Att vinna en HC2 skulle frigöra termostaternas fulla potential och vi skulle kunna fokusera kommande investeringar på att låta hemautomatiseringen blomma ut i hela huset och därigenom få kvarterets modernaste hem!

Tanken är också att starta en tråd om projektets framskridande här på Byggahus.se
 
Rätt svar: X

Fibaro. Inga sladdar, inget krångel. Helt enkelt enkelt!
 
R
Svar:X den har extern antenn.
Jag har länge grubblat på i princip allt denna produkt möjliggör, att kunna styra lampor med mobilen, tex när man kommer hem från jobbet mitt i natten, eller vill se vad som faktiskt är energibovar i hemmet. Detta ligger just nu på min fem i topp lista över saker jag skulle behöva.
mvh Henrik
 
Svar: X. Den har en extern antenn

Med en Fibaro Home Center 2
kan man all elektronik slå av och på.
När man vill slippa förbruka "ström"
fungerar Home Center 2 som en dröm.
Om barnen inte kommer hem som dom ska
kan jag med Geo lokalisering se var dom kan va.
Även tjuven får nu passa sig
när Home Center 2 vaktar mig
 
X: en extern antenn är svaret till frågan din;
Hoppas ett vinstbesked hamnar i inboxen min;
Att kunna beställa fred på jorden;
Eller en tidsmaskin i orden.
Dessa är nog härliga önskningar som vi alla har;
Tyvärr är en sådan önskan ej uppfyllbar.
Men näst bäst är de underbart fina saker;
Hos M.nu med något till alla smaker.
Man hittar alltid tips som tänder köpgnistan;
Och härliga produkter som hamnar på önskelistan.
Ta Fibaro Home Center 2 som ett exempel;
Den får självklart min belåtenhetsstämpel.
Stilig, otroligt användbar, och mycket elegant;
Adjektiv som beskriver den otroligt briljant.
Nu äntligen kan min man sätta stopp på min frustrerande gnäll;
Om hur jag kontinuerligt frågar om han har dubbelkollat dörrarna varje kväll;
Eller om han har glömt att släcka ljusen när vi reser hemifrån;
Samt kom han ihåg om att stänga fönsterna så att vi inte blir utsätt för ett rån.
Nu kan vi alla till slut fokusera all vår energi;
Om att inte oroa oss och leva livet i glädje och harmoni;
Med denna maskin kan vi lätt hålla bra koll;
Om hur mycket el vi förbrukar i vårt hushåll.
Och på samma gång kontrollera ljusen med bara en knapp;
Allt detta och mera finns tillgängligt ifrån en mobil app.
Så ni kan troligtvis förstår varför jag vill ge denna till mannen min;
För han är den absolut snällaste nånsin.
Jobbar och sliter gör han varje dag;
Visa honom hur mycket han uppskattas vill jag.
Om mitt hjärtas dröm att vinna dessa kunde uppfyllas;
Skulle säkert hela vår vardag förgyllas.

Tack och gott nytt år! :)
 
Svarar X extern antenn.

Varför vill jag vinna?
Jooo jag brinner verkligen för hemautomation läser det mesta som händer här på byggahus speciellt Hek´s tråd.
Följer även många andra forum som är kopplat till hemautomation och har nu insett att Z-wave är för mig det trevligaste alternativet.


Har gjort en lista för varje rum i huset vad som kan automatiseras som jag sen bokar av allt eftersom.
90% av det jag kommit på att jag vill göra går att återkoppla till Fibaros Z-wave prylar resten kommer nog gå att lösa på nåt vis.


Köpte en Tellstick DUO för ett tag sen men insåg att den inte räcker till då jag vill ha dubbelriktad kommunikation.
Fibaros nya brandvarnare verkar ju smått fantastiska med alla finesser, så den skulle inhandlas en för varje rum.
Sen fräsa in ledslingor i golvlisterna som visar vägen till dörren vore en dröm.
Lampor som tänds och lyser upp vid brandsläckarna vid brand vore riktigt bra.
Flood sensorer vid kylskåpet,frys och alla andra ställen med påkopplat vatten, sen fixa en magnetventil som bryter inkommande vid läckage.
Vakna mitt i natten gå på toa och veta att ljuset tänds med 25% så man slipper bli blind på kuppen.
Gränsnittet är ju också en klass för sig på Fibaros home center.
Kan skriva flera A4:surprised:r varför jag vill vinna men besparar er det och låter det isåfall få bli i en kommande tråd :).


Skulle jag få äran att vinna då kommer jag skänka min Duo till den som jag tycker har haft bäst motivering i den här tråden!
 
Hej
Svaret är (X) Extern antenn.

Hemautomatik och full kontroll,är det nya.
Hade varit kul med Fibaro,i vår lya.
Att vänta paket från M är lycka.
undrar sen vad vårt hem kan tycka..

Önskar alla ett gott nytt år.
 
Svar: X Den har en extern antenn

Motivering:
Har försökt styra huset mha 433MHz-systemet och det fungerar väl sisådär.
Största problemet är att man aldrig kan vara säker på att kommandona når fram.
Vill därför snarast gå över till Z-wave och den här tävlingens pris skulle vara rätt
startpaket. För när två starka och pålitliga aktörer som Byggahus.se och M.nu agerar
jultomte och rekommenderar Fibaro lär man inte bli besviken. Det kan man lita på!

Med eran 'julklapp' och forum är det bara att sätta igång och 'Bygga sMarta hus.nu'!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.