Glöm inte en garageport till när du ändå är igång
 
Det blir slagport, så det skall inte vara så jobbigt att gå in/ut, men det blir bara en port annars får man ju inte in arbetsbänk på en sida och svarv på den andra ;-)

Det lutar mot att vi pålar garaget, men det är inte spikat ännu.
Håller på med bygglovsritningar och där hoppas jag inte behöva speca exakt hur jag löser bärigheten för plattan, men färg måste jag nog ange därav denna tråd.

Brun port:
Garage Brun dörr.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi fick bygglov i somras på vårat garage och inget om hur plattan skulle vara utformad osv, mest det estetiska som de brydde sig om :)
 
Satsa på en liten dörr riktad mot huset, det ska vara smidigt att snabbt att ta sig in o ut. Ni kanske gör en förrådsdel i bortre delen av garaget. Röstar på vitt garage m brun port. Har haft garage med endast stor port - det blir jobbigt att ta sig genom för att komma längst in, särskilt om bilen står inne.
 
träfasad brunt som husets. Det blir aldrig bra om man försöker måla träpanel till att efterlikna puts på huset. Det blir varken samma nyans eller lyster på de två så skilda ytor. Kommer att se som om garage tillhör en vit trähus om träpanel målas vit :)
gaia
 
  • Gilla
p.lundgren och 1 till
  • Laddar…
DaErkiman skrev:
Det blir slagport, så det skall inte vara så jobbigt att gå in/ut, men det blir bara en port annars får man ju inte in arbetsbänk på en sida och svarv på den andra ;-)

Det lutar mot att vi pålar garaget, men det är inte spikat ännu.
Håller på med bygglovsritningar och där hoppas jag inte behöva speca exakt hur jag löser bärigheten för plattan, men färg måste jag nog ange därav denna tråd.


Brun port:
[bild]
Ser bra ut!!
Vart i Sketchup hittade du panelen ?
 
Har ritat den själv, ritade av profilen på en riktig panel och sedan är den bara kopierad.
Sedan renderade jag allt i Maxwell, annars ser det inte så bra ut.
 
Hej
Helvitt är alltid snyggast, men det finns ju en hel del "nyanser" av vitt att välja på. Målade allt vitt 2005 när jag byggde, garage och hus. Rött falsat tak till. Lätt att färgsätta runtomkring, växter, utemöbler etc. Allt gör sig bra mot vitt.

Av egen erfarenhet nu efter, skulle jag alla gånger valt en färg, eller obehandlat trä så långt det gick. Mycket lättunderhållen fasad och sedan när det någon gång blir dags att sälja, måla allt i ljusa färger.
 
P
Jag tycker att den bruna panelen (alternativ 2) i ditt första inlägg är superläcker. Alternativet med vit liggande panel på långsidan och brun på gavlarna är inte heller så dumt. Helvitt får mig att tänka på alla konstiga inredningsreportage om folk som målat allt hemma vitt och sen färgsätter med en röd kudde :)
 
  • Gilla
Carl_Elvis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.