Finns det mjöjlighet att koppla in någon mindre sprutmunstycke på project 115, t.ex. Perfect spray 800 från wagner? Ska måla lite snickerier och det blir nog lite overkill att fylla med en massa färg i huvudbehållaren
 
Jag har också handlat mig en project 115. Ska måla mitt yttertak som består av 160m2 eternit. Återkommer med intryck av sprutan..
 
det går nog bra så länge färgen är "sprutbar" och inte innehåller en massa småpartiklar som kan täppa till filtret.

Målade för övrigt 70kvm innertak idag! Tog ca. 1h följt av rengöring 1h :) Men fyyyyyyy fan va det dammar! Som tur är hade vi maskerat väldigt ordentlig men vi har nog lagt minst en hel dag på två man för att få en bra maskering, helt sjukt. Resultat efter första sprutningen är lite ojämn och man kan skönja ytterkanterna på spraydimman när man dragit över taket men det lär täckas över efter andra målningen!

Måste säga att jag är sjukt imponerad över kraften i denna spruta! Nästan lite overkill. Sprutade panelgrund (Beckers) på styrka 2 av 5 och det räckte ganska perfekt. Finns såklart tjockare färg men jag inte spätt panelgrunden ö.h.t så den var hyffsat trögflytande.

Slutligen måste jag ju säga att själva målningen blir såå mycket roligare med en pryl som denna :)
 
Oj.. hade glömt att jag skrivit i denna tråden:( Som sagt, jag köpte sprutan och har nu målat hela eternityttertaket. Sprutan fungerade väldigt bra. Jag använde Beckers sockelfärg -outspädd- och det var inga problem. Ibland "satte" det sig i munstycket men det är bara att slå om en spärr (man vänder munstycket) och spruta till snabbt så är skiten eller vad det nu är som täpper borta. Rengöringen av sprutan efteråt tog ca 15 minuter. Jag rekomenderar denna maskin alla dagar:)

IMG_20130816_214824.jpg
 
  • IMG_20130816_214613.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
dennisson skrev:
Oj.. hade glömt att jag skrivit i denna tråden:( Som sagt, jag köpte sprutan och har nu målat hela eternityttertaket. Sprutan fungerade väldigt bra. Jag använde Beckers sockelfärg -outspädd- och det var inga problem. Ibland "satte" det sig i munstycket men det är bara att slå om en spärr (man vänder munstycket) och spruta till snabbt så är skiten eller vad det nu är som täpper borta. Rengöringen av sprutan efteråt tog ca 15 minuter. Jag rekomenderar denna maskin alla dagar:)

[bild]
Vad hade du för färg? Vattenbaserad?
Har själv använt min spruta massor men är skeptiskt till vad man skulle gjort om det var något som kräver thinner när man ska rengöra.
Motorn rengör ju sig själv om man har vatten men va thinner det måste gå åt!
 
Ja, i produktbeskrivningen hos Bauhaus står att man inte kan använda den för fasadfärger, sedan visar de denna bilden....

1165600S_2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
kanske dom menar färg med någon lösningsmedel i?
 
Inhandlade en Wagner 117 idag, fanns på Bauhaus för 6995:- och på Hornbach för 5900:- Erbjöd hornbach att sälja den till mig för Bauhaus prisgarantipris, men det tog de inte, så det blev på 5190:- på bauhaus till sist :)
Har tyvärr inte hunnit testa den än.
 
De menar nog färger av typ falurödfärg. De har partiklar i färgen som sliter ut kolv/cylinder tätheten i förtid som jag förstår det. Kallas det 'slamfärg' kanske?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.