Staffans2000
japp.

http://www.davids.se/sony-kdl-24w60...unner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Bland annat undrar jag om man kan ansluta ett USBminne till TVn för att titta på en film etc.
Om så, går det även att spara en film etc. på ett anslutet USBminne?

Anledningen att jag frågar, är att jag inte förstår vad det står i beskrivningen? För mig är det en samling Heroglyfer.

Alla övriga tips och omdömmen mottages tacksamt.

Staffan
 
Jadå, den stödjer alla de aktuella filformaten.
Efter att läst specen tycker jag den är prisvärd.
Det enda minuset är att den stödjer endast upp till 720, dvs. inte full HD.

Och för att spela in måste du ha en extern hårddisk, jag tror inte det går att spela in på en USB-sticka.
 
Mikael_L
cust3000 skrev:
Jadå, den stödjer alla de aktuella filformaten.
Är du säker på det? På USB-ingången?

Jag är inte så säker på vad just USBporten klarar. Jag får vissa indikationer att det bara är stillbilder och inspelning som stöds.
Jag letar just efter en instruktionsbok ...
 
Mikael_L
Här på denna sida, under "mediaspelare", antyds det att det kan spelas upp en mängd format från USB-minne.
http://www.proshop.se/TV-LCD-LED/Sony-KDL-24W605A-24-LED-backlit-LCD-TV-2424951.html#Spec

Jag saknar divX (vanligt att det saknas, jag antar att det har med licenspengar för codeken att göra) och så saknar jag H265/x264, vilket ter sig märkligt. Om dom inte menar dessa format i containerformatet mkv då ...

Men själv skulle jag inte vara helt lugn och övertygad av bara denna sida. På Sonys egna sidor verkar infon så undanglidande att jag misstänker att dom reducerat funktionaliteten hårt för att tvinga in apparatägaren till "Sony enterteinment network".
Typisk skittillverkaren Sony ... :mad:
 
Mikael_L skrev:
Är du säker på det? På USB-ingången?

Jag är inte så säker på vad just USBporten klarar. Jag får vissa indikationer att det bara är stillbilder och inspelning som stöds.
Jag letar just efter en instruktionsbok ...
Ja, den stödjer det via DLNA, så via nätverk eller USB borde inte vara skillnad.

Edit:
Hittade vad som stöds via USB:
MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, Motion-JPEG, Xvid, WMV, AVI, MKV, MOV, AVCHD, TS, 3GPP, PS, WebM
 
Redigerat:
Staffans2000
Tackar mannar.

Summa summarum.
USB-minne kan användas på samma sätt som en DVD/Videospelare används?

Staffan
 
Den stödjer ju xvid...
 
Staffan2000 skrev:
Tackar mannar.

Summa summarum.
USB-minne kan användas på samma sätt som en DVD/Videospelare används?

Staffan
Ja, men tveksamt om du kan spela in på USB-minne.
Men med en extern hdd funkar det.
 
O
Mikael_L skrev:
och så saknar jag H265/x264, vilket ter sig märkligt. Om dom inte menar dessa format i containerformatet mkv då ...
Nu vad jag inte vad det är du avsåg at skriva men du har rört till det. Det står klart och tydligt att stöd för MPEG-4 (H.264) finns. Något stöd för det nya formatet HEVC (H.265) lär inte finnas i särskilt många tv-apparater över huvudet taget idag. När det gäller x264 och x265 är det inga format utan mjukvarubibliotek med öppen källkod avsedda för att avkoda dessa två standarder.
 
Redigerat:
O
cust3000 skrev:
Det enda minuset är att den stödjer endast upp till 720, dvs. inte full HD.
Nu blandar du väl ändå ihop saker. Den har en panel med upplösning på 1366 x 768 pixlar. Den högsta upplösning den fysisk kan visa är alltså 720p. Den stödjer däremot både avkodning och nedkskalning av ändå upp till 1080p60. Vi kan anta att det gäller för både MPEG2 och MPEG4. Hur det är med övriga format låter jag vara osagt.
 
sedan kommer mördarfrågan... klarar den textning, både separata SRT eller inbäddade i containern?
 
Steamboy skrev:
Nu blandar du väl ändå ihop saker. Den har en panel med upplösning på 1366 x 768 pixlar. Den högsta upplösning den fysisk kan visa är alltså 720p. Den stödjer däremot både avkodning och nedkskalning av ändå upp till 1080p60. Vi kan anta att det gäller för både MPEG2 och MPEG4. Hur det är med övriga format låter jag vara osagt.
Möjligt att jag formulerade mig fel.
Men HD-ready är för mig ingen äkta full HD. Det var det jag ville påvisa.
 
Staffans2000
Svenska mannar, Svenska!

"HEVC".
"klarar den textning, både separata SRT eller inbäddade i containern?"


Containrar och hevc. Jag fattar ingenting.

OK.
Har jag en extern hårddisk, kan jag då ersätta min "gamla" DVDvideospelaren med den tidigare nämda hårddisken?

Staffan
 
Tv'n är ett prisvärt alternativ som uppfyller det du önskar!


Behövs inte krångla till det mer.
:)
 
Mikael_L
Staffan2000 skrev:
OK.
Har jag en extern hårddisk, kan jag då ersätta min "gamla" DVDvideospelaren med den tidigare nämda hårddisken?

Staffan
Ja inspelning av program till hårddisk ansluten på tevens USB-port bekräftas på Sonys egna hemsidor, så den funktionen behöver du nog ej oroa dig över.
Och teven verkar kompetent och trevligt i överlag (men inte så stor ;)).

Det enda som finns vissa funderingar över är hur annat filmmaterial hanteras, om du tankar ner något från nätet, eller får en kopia av en film av vänner/släktingar och om en sådan kopia går att spela upp direkt via tevens USB och om textremsor fungerar då osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.