C
Tyvärr är det knappast så att du kan förvänta dig svar inom en vecka,knappast ens två. Jag rekommenderar inte att du försöker lösa det per telefon om det är ett ärende som kan leda till diskussioner,,,du kommer att förlora den disk. glöm inte att det är s.k. proffs du talar med,de kan det här eller skall I vart fall kunna det.

Varför jag skriver s.k. proffs är för att jag för ett tag sedan såg en annons från Trygg Hansa där man sökte universitetsstuderande som skulle jobba extra hos dem under studietiden. Efter någon vecka skulle de vara skadereglerare.När jag utbildades till skadereglerare tog det 3 år....... Vilken lär sig ett jobb på en vecka? Skit in skit ut....

carra f.d. skadereglerare o skadechef
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Har jämfört villkor och pris för flera bolag. Har vid en samlad utvärdering bedömt att If:s stora Villhemförsäkring är mest prisvärd. Har också sedan tidigare mycket goda erfarenheter av If.
 
ginnfilt skrev:
Lite om barnförsäkringar

Vi "hamnade" också hos TH när första barnet föddes år 2000, då en oberoende försäkringsmäklare talade om att TH:s barnförsäkring var bäst. Runt 2010 gjorde vi en översyn, med hjälp av samma mäklare, och då hade Skandia förbättrat sina villkor och hade då den bästa barnförsäkringen.

Skandia kostade 300 kr/barn och månad men de höjde för något år sedan till 332 kr. Vi har tre barn så 996 kronor/månad i barnförsäkringar. När jag började kolla på alternativ insåg jag att min arbetsgivare har avtal med just Skandia om gruppförsäkring så nu betalar vi 175 kr TOTALT för alla tre barn/månad (samma kostnad oavsett antal barn). Detta med, i vårt tycke, marginella skillnader mellan gruppbarnförsäkringen och den vanliga barnförsäkringen.
Måste korrigera mig själv så här en stund i efterhand. Jag gjorde en tankevurpa om kostnaden hos Skandia i stycke två ovan. 300 kr respektive 332 kr var för två barn, 166 kr per barn alltså, 498 för våra tre. Att jämföra med 175 kr för alla tre via gruppförsäkringen. Alla priser per månad.

Således sparar vi nu 323 kronor per månad på barnförsäkringar och hoppas att vi aldrig behöver nyttja dem.
 
Uppdatering: Mailat lite med TryggHansa, och de svarar relativt fort. Verkar även som att de godkänner Yale Doorman som lås (så länge ens lösöre inte överstiger en miljon kr, om jag förstod rätt). Kommer byta från LF till TH när min bindningstid med LF går ut
 
C
Jag skulle inte välja Trygg Hansa,men det är jag det.....
 
carra skrev:
Jag skulle inte välja Trygg Hansa,men det är jag det.....
Vilka skulle du valt?

Efter det jag läst har jag kommit fram till att IF (med stort hem-tillägg eller vad det heter) och TH täcker mest.

Mvh
 
C
Jag tycker du skall välja Lf.

Nära till hands var du än bor,du kan träffa kundtjänstemannen,säljaren,distriktchefen,skaderegleraren,skadeinspektören,skadechefen,VD om du vill. De finns alla nära dig....o pratar svenska

På Trygg Hansa sitter skaderegleraren I Sundsvall,därifrån styrs alla skadetekniker, chefen över teknikerna sitter I Örebro,skadechefen I Stockholm,VD:n är dansk eller engelsman......Räcker det? Det här är kanske inte deras senaste geografiska placeringsort... skäl nog att avstå från dem,tycker jag
 
Jag kommer att byta försäkringsbolag från LF!
När det gäller lite allvarligare saker är de helt absurt svåra att göra med.
Jag har ett färskt "case" som jag drog ända till försäkringsnämden, och till och med från deras utsaga bråkar LF fortfarande.
Jag kan skriva om casen när allt är klart.
Akta er för Länsförsäkringar!
 
  • Gilla
cecar33
  • Laddar…
C
Lf bolagen är lokalt verkande bolag.... Lf Östergötland kan vara dåligt,inte vet jag..... Lf i Skåne kan vara bra ,Lf I Stocholm kan vara sisådär... om detta har jag ingen aning.Vill bara poöngtera att de är olika bolag o kan o är säkert olika bra ....:)eller dåliga:(
 
Får mitt nya hus snart och jag är 99% säker på att jag kommer ta LF till allt. De har överlägset bäst priser på mina bilar samt hus. har även barnförsäkringar mm, vilket i samband med Guldkund motsvarar ett par tiondelar % ränta.

Bodde i Östergötland förut och hade då bara lite ärenden med min bil men det löste sig bra.

Nu gäller det Skaraborg och kontakten jag har svarar alltid på mail samma dag, till och med helger och har bra attityd, Vet personen inte svaret på en fråga återkommer den alltid snarast med svar. Så hittills är jag nöjd med bemötandet.

Det enda frågetecknet som återstår är deras villkor om huset t.ex. brinner ner. De bygger upp ett motsvarande hus i modern stil, vem tusan vill ha det när jag köper ett 100 år gammalt hus just för att få ett i gammal stil? Tydligen finns det en tilläggsförsäkring för "finare" hus, dock lite svårt att göra den bedömningen själv och jag vet dessutom inte alls vad den kan tänkas kosta.
 
C
Finns ju ett enkelt sett att få reda på vad det kostar: Fråga bolaget!:D
 
De(LF) måste ut och kolla på huset och eftersom jag inte fått tillträde ännu innebär det vissa praktiska bekymmer. De ska kolla på det så fort tiden tillåter :)
 
C
Mestadels kollar Lf alla hus innan de försäkrar, de är ett vanligt förfarande hos dem,de har satt riskurvalet I system = vill inte gärna försäkra hus utan besiktning, för att bland annat undvika att behöva betala för redan inträffade skador....

Perfekt tillfälle för dig att då be om högre försäkringsbelopp...
 
Har kört med IF på både hus och fordon, och dom har varit superbra, aldrig trassel, och dessutom är dom bättre än dom flesta (alla) när det gäller omkullvältna träd. Men:- Har bytt till vardia sedan något år, hade dessemellan Moderna på bilen.
Bytte pga att vardia är betydligt billigare, om dom strular byter jag tillbaka till IF nästa gång.

Företeg som inte svarar snabbt på email går f.ö. fetbort. Jag ringer aldrig till företag när jag har frågor eller problem.

Gäller fö säljare på blocket &så :)
 
C
Jag tycker inte att du skulle ha bytt bort Lf. Men det är jag det:). Tänk om Vardia strular när du får en skada,då står du där.....Uppenbarligen var du nöjd med Lf. Premien borde inte ha styrt ditt beslut.....Tycker jag, därmed inte sagt att du har fel...det kan ju vara så att ditt nuvvarande bolag är ännu bättre(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.