Min Bosch pof 1200ae har givit upp och jag behöver en ny överhandsfräs, funderar på en Bosch 1400 ace eller kanske en ryobi ert 1400rv. Använder inte överhandsfräs jättemycket men blir då och då och var ganska nöjd med bosch 1200 med undantag av några småsaker tex plastbiten på mätskalan som blev helglapp till slut och bara åkte ner, kasst. Förslag på hyfsad fräs för runt 1500? Nån som har en ryobi? Är bosch 1400an mkt bättre än 1200ae? Är ju samma kassa plastbit har jag sett.
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bosch POF 1400 ACE har avhandlats i flera trådar här på forumet. Sök på "ace" så hittar du dem.
 
Hallå

Jag har en ryobi, kommer inte riktigt ihåg modellen nu på rak arm men det är den man brukar se i butikerna.

Jag skull starkt rekommendera någon annan än den, tex bosch. Min ryobifräs glappar där det inte skall glappa och går trögt där det borde gå lätt (pelarna). Djupinställningens fininställning snurrar av vibrationerna osv.

Med vänlig hälsning,
Jacob
 
Jakethesnake skrev:
Hallå

Jag har en ryobi, kommer inte riktigt ihåg modellen nu på rak arm men det är den man brukar se i butikerna.

Jag skull starkt rekommendera någon annan än den, tex bosch. Min ryobifräs glappar där det inte skall glappa och går trögt där det borde gå lätt (pelarna). Djupinställningens fininställning snurrar av vibrationerna osv.

Med vänlig hälsning,
Jacob
ok då blir det inte en sån!
 
Är det inte bättre att köpa en lite mer proffsbetonad maskin? Typ dw 621 eller så. Du har ju redan slitit ut en "billigare" maskin och nu ska du köpa en till. Om den slits ut i samma takt så har du snart betalat lika mkt som för DW621 men har bara två trasiga "billigare" maskiner.
 
Daniel_N skrev:
Är det inte bättre att köpa en lite mer proffsbetonad maskin? Typ dw 621 eller så. Du har ju redan slitit ut en "billigare" maskin och nu ska du köpa en till. Om den slits ut i samma takt så har du snart betalat lika mkt som för DW621 men har bara två trasiga "billigare" maskiner.
Jo iofs, den gamla gav upp efter att jag fräst några kilometer spont i kilsågat tvåhundra år gammalt hårt trägolv. Har inte några såna jobb inplanerade i framtiden utan mest småjobb bara, typ kantfrösning osv. Är dewalten mycket bättre? Vad kostar en sån? Är iofs lite sugen på en festool 1010 eller 1400 eftersom jag har skenor, dammsugare osv skulle kunna tänka mig en begagnad sån fast dom blir ju aldrig till salu ��.
 
Jo lite skillnad är det ju i pris... Iofs kostar bosch 1400 minst 1500 vad jag sett och festoolen har fem dagar kvar och kommer säkert landa rätt dyrt.
Finns inget annat i vettig prisklass?
 
Webhallen tar 1195 men har leveranstid. Lindarn tar 1295:- (inkl frakt) och har den i lager.
 
Stefan N skrev:
Webhallen tar 1195 men har leveranstid. Lindarn tar 1295:- (inkl frakt) och har den i lager.
Du kan få den från amazon.co.uk för 875 kr inklusive frakt.
 
Är det mestadels kantfräsning som du ska ha den till så fundera på en liten kantfräs, men den kostar ju lite mera runt 2000:-. Den gamla ELU Mofen används ytterst lite efter att jag köpte en Bosch GKF600.
Är gjord för att köras med enhandsgrepp och mycket smidig att använda.
 
vectrex skrev:
Du kan få den från amazon.co.uk för 875 kr inklusive frakt.
Ja, nästan rätt 949,38 kostar den då det läggs på en annan momssats, så det är som alltid fördelaktigt att ta det från UK.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.