Någon som kan rekommendera färg och tillvägagångssätt för att måla ett klinkersgolv? Golvet har golvvärme som vi gärna vill ha igång.
 
Undrar samma sak, vill testa måla köksklinkern. Före och efterbilder skulle vara kul i denna tråd, samt tillvägagångssätt och pris.
 
Vad gör det för skillnad om ni stänger av värmen under tiden ni målar/torktid? Ni kan ju ändå inte använda utrymmet under tiden?
 
Jag menar inte under torktiden, då skall naturligtvis golvvärmen vara av. Jag menar sedan, i det vardagliga bruket. Så att färgen inte smälter eller något liknande när man har på golvvärmen.
 
Ok sorry, nu är jag med! :) Då tror jag inte det ska vara något problem, inte för att jag gjort det själv eller vet med säkerhet men det skulle vara väldigt lustigt om färgen skulle reagera på något efter att den torkat, följ torktiderna på burken och/eller hör med färghandlarn så borde du vara safe!
Men somsagt, jag vet inte..


EDIT: Här har du fler bättre svar!
http://www.byggahus.se/forum/farg-mala-tapetsera/63597-mala-kakel.html
 
Redigerat:
Betonggolvfärg borde väl fungera, den smälter inte, blir väl knappast mer än 30 grader.
Annars elementfärg är ju lite tåligare mot värme men knappast mot nötning.

Men varför måla klinker??????

Protte
 
Det finns speciell kakelfärg på Bauhaus och hos Lasse i Ryd. Men den rekommenderas inte för golv eftersom det blir så hårt slitage. Svårt att få något att fästa på en glaserad yta, det är ju det som är själva poängen med klinker. Nån som vet om Silikatfärg biter?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.