Hm om man tittar på smart-telematik så finns det två artikelnummer på Zipaboxen.

T115-130001 Zipabox 1 995,00 :-/st
T115-130002 Zipabox ink 433MHz2 590,00 :-/st
Trodde dock att den senare bara var bundlad med en 433MHz-modul. Är det den du har köpt? Jag har annars tittat på deras startpaket med två Wallplugs och sen 433MHz-modulen löst eftersom det blir samma pris som exemplet ovan.

T200-201302 Startpaket Z-Wave Zipabox2 495,00 :-/förp
 
Köpte T115-130002 Zipabox ink 433MHz 2 590,00 :-/st.
Bra service la beställningen runt midnatt pkt skickades dagen efter.

Men ring dem, de kanske kan fixa startpkt med inbyggd 433mhz modul till dig.
 
power650 skrev:
Köpte T115-130002 Zipabox ink 433MHz 2 590,00 :-/st.
Bra service la beställningen runt midnatt pkt skickades dagen efter.

Men ring dem, de kanske kan fixa startpkt med inbyggd 433mhz modul till dig.
Jo deras kundsupport verkar riktigt bra faktiskt. Facebookade lite med dem för några dagar sedan 😃 Snabba svar fick man helt klart.
 
Nyfniken skrev:
Vad har du läst det här egentligen? Och vem har då skrivit det?

Den enda tjänst som jag hört att man kan tänkas ta betalt för är SMS-avisering, och det ter sig ju fullt naturligt. Jag skulle vilja se den konkurrent som gör det gratis..
Det mesta är gratis men det finns vissa tilläggstjänster som kostar.
ServicesII.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Frasse_Man skrev:
Det mesta är gratis men det finns vissa tilläggstjänster som kostar.
[bild]
Ser att man får betala extra för lagringsutrymme i molnet. Kan man spara ner loggar och dyligt lokalt? Behöver man något speciellt i så fall?
 
power650 skrev:
Köpte T115-130002 Zipabox ink 433MHz 2 590,00 :-/st.
Bra service la beställningen runt midnatt pkt skickades dagen efter.

Men ring dem, de kanske kan fixa startpkt med inbyggd 433mhz modul till dig.
Fick svar från Smart Telematik via Facebook (några minuter efter att jag skrev igårkväll) och de ska lägga upp ett sådant paket under dagen idag.

I mitt velande fick jag först lite hintar om att de rekommenderade Zipabox framför HC2 pga priset. Men i nästa mening skrev de att det senast i februari kommer någon ny produkt.
 
Det som ska komma senast i februari är nytt innehåll till Zipabox, undrar vad det kan vara. Jag hade nästan bestämt mig för HC2 men nu börjar det väga över mot Zipabox igen.
 
Det som skall hända är att version 1.0 är på väg.
Zipaboxen är fortfarande på betanivå (0.996).
Jag måste återigen säga att jag är fullständigt nöjd med mitt val av system, och att utvecklarna verkligen är på tå och utvecklar efter kundernas behov.
 
Davve75 skrev:
Det som skall hända är att version 1.0 är på väg.
Zipaboxen är fortfarande på betanivå (0.996).
Jag måste återigen säga att jag är fullständigt nöjd med mitt val av system, och att utvecklarna verkligen är på tå och utvecklar efter kundernas behov.
Jo de verkar verkligen vara på tå vad det gäller att få saker att fungera för användarna. Synd bara att appen ser ut som den gör...
 
Frasse_Man skrev:
Hallå Davve, Det är inte helt rakt på att lösa detta, särskillt som jag själv är nybörjare och inte är programerare men det var för detta som jag startade forumet så vi tillsammans kan komma framåt.

Den här regeln kör jag för att tända belysningen ute om det blir mörkt, fördelen är ju att belysningen tänds ju bara när det behövs men max mellan kl. 13:00 och 23:30 i mitt fall.
[bild]
Jag har inte testat hur det fungerar med schemaläggaren men jag kan tänka mig att kanske kan den här regeln fungera:
[bild]
Det är inte alltid det är bra att skapa en regel utan att man kanske skapar en som tänder vardagar och en som tänder helger.

Testa och återkom, nu är det snart julledighet så då hinner man sitta och testa lite :D
Hej
Ang skymningen behövs else och action off, borde väll funka utan?
 
Kan man vid behov skriva någon kod till Zipabox som man kan med övriga eller är programmeringen endast via det grafiska gränssnittet?

Någon som kan svara på hur systemet loggar och lagrar elförbrukning, temperaturer och dyligt?
 
Hej på er, sitter och kikar lite på zipaboxens clustringsfunktion. Någon som har erfarenhet av den och hur den fungerar? Tolkar det som att man kör två redundanta boxar parallellt i samma nät. Stämmer det månne?
 
Har precis fått min Zipabox och försöker nu komma igång. Kan jag med hjälp av länken ovan uppnå följande?


Jag vill att en lampa skall tändas kl 05.30 men om solen då är uppe (sommaren) så tänd den inte. Hur gör jag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.