Min sambo och jag köpte en sommarstuga för ett år sedan. Vi börjar trivas alltmer och har börjat fantisera om att bydda en mindre villa eller en sommarstuga. Eftersom vi är två st. skulle det räcka med 80 - 120 kvm. Har tittat runt på nätet och även beställt broschyrer men ser inga priser någonstans. Vad kostar en mindre villa mellan tummen och pekfingret? Kan man bygga en ny villa under 1 miljon kr. eller är vi helt fel ute?

Mvh
Bizzose
 
Det e väl bara o mejla o fråga priset på det som ni tycker är av intresse.
Om du ska hamna under 1miljon beror ju på om ni redan har tomt, vad det kostar att bygga grund o anslutningar till avlopp o el.
Det finns massor av fina små hus, allt beror ju oxå på vad man vill ha för standard.
Älvsjöhus är väl dom som är o ser billigast ut... :-X oj nu får jag huga mej :surprised: ;D men det behöver ju inte betyda sämre ;)
Gör som jag, skicka efter alla kataloger som du hittar intressanta hus i o sedan jämför dom med varandra, pris/ kvalitet/ planlösning.... :)
 
ÄLVSJÖHUS ????? ;) ;) ;)
 
typ älvsbyhus är billiga,typ....
 
Jag tror att Smålandsvillan och Älvsbyhus är dom billigaste och mest prisvärda husen.

Sedan finns det visst något som heter TeamBoro New Line eller något sånt som visst ska vara i samma prisklass enl andra på detta forumet....

Vi ska bygga ett Stora Mariannelund från Smålandsvillan! :D
 
Norpan skrev:
Jag tror att Smålandsvillan och Älvsbyhus är dom billigaste och mest prisvärda husen.
Billigast, men inte nödvändigtvis mest prisvärda.

Vi tittade på smålandsvillan i ett tidigt skede, men med tillval för att komma närmare andra tillverkares standard (när vi räknade jämförde vi med A-hus) så var man uppe i samma kostnadsnivåer.

Smålandsvillan är säkerligen ett helt ok hus för sitt pris, men som alltid får man vad man betalar för.
 
Det bästa skule ju vara att inte riva ner det Du har om det inte är gneomruttet utan bygga tuill och förbättra, klart billigast och enklast och minimalt med strul, men det beror ju på vad Du har för utgångsläge och önskedrömamr med :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.