Yes I agree, but the question is how much extra money it cost to put it there instead of a new just like the one before.
 
S
ungefär samma som nu. fast gåt lite snabbare att montera panelen med spikpistol.
eventuellt pris skillnad på matriall
 
  • Gilla
Hanna Zeidlitz
  • Laddar…
C
Inte helt klar på vad du menar med frågan men.... Träpanel 1/3 av kostnaden jmf. med kostnaden för tegel(pettringar,alltså smala tegelstenar) på mitt hus som byggdes 1973. Jag är också morfar:rolleyes:.

Huset hade delvis tegel o delvis trä.....
 
:) Åh en morfar!
Huset hade ursprungligen enbart träpanel men han har lagt på som du skrev smala tegelstenar runt hela huset. Huset är byggt 1947 men fasaden byggdes om i början av 70-talet. Då jag fått huset som gåva och kommer få betala en massa skatt vid en eventuell försäljning i framtiden försöker jag räkna ut någon form av ingångsvärde.
De sa på skatteverket att jag enbart kunde räkna mellanskillnaden på fasad bytet. Dvs skillnaden mellan vad det skulle kosta att lägga ny träpanel istället för tegel...
 
  • Gilla
carra
  • Laddar…
I mitten av 70-talet kostade tegel 1 kr st. normal storlek 250×125×65mm, en murare satte upp ca. 700 st per dag med hjälp av en hantlangare som skötte blandning av cement och framplockning av sten. Träpanel ca 2-3 kr per löpmeter, timpeng på den tiden 40-45 kr.
 
26,97 + arbetsgivaravgift + vinst för företaget de jobbade för så då hamnar man på ca. 40-45kr i tim.
 
Så här halvt off-topic.
Vad kostar tegelstenar idag?
Har svårt för att ens hitta återförsäljare med priser.
Inte så att jag letat mig fördärvad precis men hade velat veta mest av nyfikenhet.
 
Ca. 8-12 kr när du köper ett antal pallar.
 
Blir några kronor för en vägg då.
Tackar för svaret :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.