Är på jakt efter lite planhyvlat ek till mellandagarnas projekt. Efter att surfat runt lite hamnade jag på K-rauta, enligt deras webbplats så ska de ha 23,56kr/löpmetern för 21x95 planhyvlad ek. I mina öron låter detta nästan för bra för vara sant, är det någon som har handlat detta på k-rauta? Har lite för långt att åka för att kolla, men stämmer priset får det bli en tur dit.

http://www.k-rauta.se/pages/product...356929(Rautakesko Sweden Catalog)&PageSize=10
 
Redigerat:
S
tyckte det va dyrt. kolla lokal bygghandlare.
alla priser finns inte på nätet
 
Redigerat:
S
ja. inte någon franchise firma utan en mindre lokal såg.
 
Varför inte ringa dem om information? Om detta pris stämmer, vilket jag har svårt att tro så är det bara att slå till, det fattas dessvärre en 1-a framför priset enligt vad jag tror. Men annars vet jag att det finns minst 2 i närheten av dig som har ek till salu på blocket till väldigt förmånliga priser.... Lycka till med Ek-jakten och god fortsättning
 
ullberg
Jag såg också priset på hemsidan i förra veckan så jag hade tänkt plocka på mig lite till ett projekt när jag ändå var förbi. Men när jag kom dit stämde inte webpriset (minns inte vad det kostade men i storleksordningen som alla andra). Jag var inte i stort behov (gick lika bra med furu egentligen) så jag försökte inte ens få det för det billiga priset...

/U
 
Redigerat:
hmm det där måste ju vara någon form av prisrekord, lokala beijerbutiken tar ju över 100kr metern för vanlig slät ek golvlist 12x56...

Jag beställde fönsterbrädor och golvlist från ett litet sågverk några mil från stan och inte ens de kunde komma ner i det priset som k-rauta har satt, tveksamt att jag ens kunnat köpa ohyvlat så billigt.

SBH det är inte senaste vedleveransen du blandar ihop med?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.