Jag undrar om någon vet om det finns (och isåfall var) dörrar till badrummet med ljusinsläpp, tex en lite glasruta, eller liknande?

tacksam för svar
 
Dooria (www.dooria.net) har innerdörrar med fönster i. Addera-serien har flera varianter. Själva ska vi ha nedanstående dörr till vårt badrum (fast med aluram runt fönstret istället för trä).

Laddade just ner den nya Dörrboken 2006 och hittade en nyhet som borde vara den utlimata badrumsdörren - den har nämligen elektriskt styrt glas! Citat:

"Dörren som visar upp ditt vackra badrum när du inte är där: Klart glas och full insyn när badrummet är ledigt. Frostat glas och bara ljusinsläpp när det är upptaget. Funktionen kan styras på flera sätt t.ex. genom att när du reglar dörren ändras glaset till frostat!"

Häftigt! :surprised: Vågar dock inte ens fundera på vad denna lösning kostar. :-? Vill ha!! :D

Lycka till med ditt dörrval!
Mvh Anna
 
  • addera_badrum_001.jpg
ebbaliten skrev:
Jag undrar om någon vet om det finns (och isåfall var) dörrar till badrummet med ljusinsläpp, tex en lite glasruta, eller liknande?

tacksam för svar
Har du redan en dörr så varför inte köp ett dörrfönster.
58408.jpg
Kostar mellan 300 och 400 kronor beroende på färg och glas..
Finns i vitt eller silver med klart eller frostat glas.
Vill minnas att dom är för dörrar med 40mm tjocklek.
Mer info kolla www.duri.se
 
Tyckte ocksa att Doorias nya badrumsdorr var haftig. Vad jag undrade over ar effekten nar nagon ar pa toan och stommen gar - kan bli ovantat publikt inbillar jag mig?

Men - nagon som vet vad den kostar? Jag har oxa lite habegar!
 
Mustang06 skrev:
Tyckte ocksa att Doorias nya badrumsdorr var haftig. Vad jag undrade over ar effekten nar nagon ar pa toan och stommen gar - kan bli ovantat publikt inbillar jag mig?

Men - nagon som vet vad den kostar? Jag har oxa lite habegar!
Väljer att dra upp denna gamla tråd, dörr med glas som ändrar färg/genomskinlighet. Trots längre letande på google så finner jag ingen som har detta i sitt sortiment. Sista pdf ifrån Dooria har inte heller denna dörr med.

Tillverkare, återförsäljare och pris någon som kan hjälpa till?
 
Var hos en kund i Malmö i fredags och då vi gick runt i huset och tittade på helrenoveringen han gjort så pratade vi just om denna dörren då han berättar att hans fem innerdörrar på ovanvåningen gått löst på strax över 50000:-, och han berättade då att han tittat på den, men priset fick t.o.m honom att backa...
Han pratade om 64000:- !!! ...och det låter ju sjukt !

På Optimera hade han tittat på den.
 
64 000:- kan inte vara möjligt, att det skall vara så svårt att hitta dörren på nätet. Borde även finnas flera tillverkare
 
Kan ju bara hålla med dig, men det verkar vara dagens sanning tyvärr.

Letade lite och hittade denna tråden på forumet...

http://www.byggahus.se/forum/badrum/2045-insynsskydd-badrum.html

...och för 2 år sedan har det bland annat lagts in följande två inlägg...

Citat:
Addera från Dooria är det dörren heter, är egentligen en standarddörr men med massor av valmöjligheter i färger, träslag o bland annat då elektriskt styrt glas... men vad den kostar framgår inte direkt, så antar att den är dyr... och om man vill låsa om sig eller inte, det är ju en smaksak... *;)

här är hemsidan, men vet inte om dörren finns med där. www.dooria.net

Citat:
Nja jag blev lite nyfiken på denna typ av dörr så jag ringde dooria och fick priset på en vit dörr med elektriskt styrt glas. 58325:- så det kostar att ligga på topp.....:cool:


OCH min kund skulle haft en i ek vilket då är dyrare samtidigt som det var nyligen och det inlägget ovan är två år gammalt gällande en vit dörr.

Alltså är det bara att plocka fram plånboken... :D:D:D
 
Redigerat:
Om vi nu skall titta på dyra prylar till badrum. Så finns det tydligen (I England) en badrumsspegel för 2 -300 000, beroende på utförande. Den har en inbyggd bildskärm bakom halvgenomskinlig spegel, med kamera. Tanken är tydligen att damer skall kunna kontrollera hur aftonkänningen sitter baktill. Man vänder ryggen mot spegeln som tar en bild, och sedan kan man titta på den innan man går ut.
 
Ja herregud säger jag bara... LOL

Måste vara jobbigt att ha så mycket pengar så man inte vet var man ska lägga dem.
 
Eller så skulle man kunna lura barn som hälsar på att det spökar. Inte riktigt värt 300000 kr dock.;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.